alfa 145 banden probleem

• sharon

Beste lezers,

Ik heb een alfa romeo 145 uit 1997

En ik heb steeds problemen met mijn linker voor band

Mijn linker voor band was elke keer zacht elke week moest ik hem oppompen

Ik heb hem laten controleren, niets aan de hand, maar hij liep nog steeds leeg,

dus heb ik er maar een nieuwe band om gezet

Daarna liep hij weer leeg, dus kreeg ik het advies nieuwe velgen te kopen, want het kan aan de velg liggen

Nou had ik standaard wieldoppen, dus mooie velgen kopen was ik toch al wel van plan

Dit weekend nieuwe velgen + banden gekocht en eronder laten zetten

En jahoor je raad het al vanochtend wilde ik naar mijn werk gaan en de linker voor band was weer zacht

Dit is best wel een vervelend probleem

Weet misschien iemand wat dit is en hoe elke keer dezelfde band kan leeglopen?

Met vriendelijke groet,

Sharon

• klaas

Je spreekt van dezelfde band maar in je verhaal heb je het over andere velgen + banden die je gekocht hebt. Bedoel je dan misschien dat het dezelfde kant is? Het kan best zijn dat je laatste, pas aangeschafte set, 1 band bevat die gewoon lek is. Het zij via een spijker, ventiel of velgrand. Dus meer toeval dan een kwaal.

Even laten controleren. Je kunt zelf ook het eea doen. Band oppompen tot 3 bar, van de auto af halen. Laat een beetje water in de velgrand lopen. Duw een schroevendraaier tussen band en velg. Verschijnen er luchtbellen dan lekt ie op de rand. Zo kun je het veniel ook controleren. Beetje water tussen ventiel en velg. Tenslotte loop je het loopvlak na op spijkers oid.

Klaas.

• de banden man

Heb je geen irritante buur kinderen die je band constant leeg laten lopen?

• marcel1

woon je in een wijk met drempels, dan kan dat het probleem zijn.

als je in je wijk steeds dezelfde kant op moet draaien loopt er maar steeds een kant leeg.

vrg.

marcel