Hallo,
Ik heb een probleem met m'n 147 JTD.
Als het gas een beetje ingetrapt wordt (iets meer dan normaal) of ik langere tijd op de snelweg zit en zo'n 3000 toeren rij slaat de motor af óf hij geeft geen vermogen meer. Op de snelweg betekent dit dat ik nauwelijks een caravan meer voorbijkom en op een 80km weg betekent dit dat de motor afslaat. In het laatste geval zelfs al bij 2000-2200 toeren.
Op het dashboard wordt aangegeven dat er zich een storing bevindt in het motor management systeem. Ik ben inmiddels bij 3 Alfa garages geweest en bij het uitlezen geeft ie geen enkele fout aan. Erg frusterend. Als ik ‘m ’s morgens start begint ie wel vaak met een stuk of 3-4 fouten (zoals storing ABS, ASR, EBD) maar deze zijn weer weg als ik 'm opnieuw start.
Iemand enig idee waar we het in moeten zoeken? Eén van de dealers dacht dat het probleem te maken had met de brandstofpomp maar hij is er niet zeker van.
Nog een ander probleem dat zich van de week voordeed: Het originele navigatiesysteem en radiogebeuren van Bose sprong ineens op de taal Italiaans. De radio wilde niet meer uit en ik kon niet anders doen dan de zwarte stekker van de accu eraf halen.
Bedankt alvast voor jullie reakties.
Vriendelijke groeten,
147