Kofferbakruimte 147

• Jeroen

Hallo allemaal,

Ben van plan om binnenkort een nieuwe Alfa Romeo 147 aan te schaffen.

Ik zou alleen erg graag willen weten, of er überhaupt een kinderwagen in de kofferbak past, aangezien deze erg klein bemeten is.

We hebben nu nog geen kinderen, dus kan het helaas ook niet bij de dealer testen, maar voor de toekomst is dit wel erg belangrijk.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten,

Jeroen

• Pronto

Met de bank plat,kan de wieg en de box er ook nog bij.

:)

• alfi1973

Jeroen,

Ik heb het nieuwe model 147 2005 en in 2006 hebben we een dochter gekregen, we hebben als kinderwagen een quinny buzz, en deze gaat met een wiel eraf helemaal in de kofferbak.Je klikt het wiel er zo vanaf.Afgelopen zomer ben ik naar Italie geweest we hadden toen een buggy mee en heeelll veeeelllll bagage.

Ik moet zeggen het ging allemaal. Ik heb een 5 deurs, deze is ideaal en qua model is hij ongeveer hetzelfde als een 3 deurs.

Grt Leon

• Alfa33QO

Niet uit eigen ervaring, maar uit ervaring van buren, een Stokke Xplory gaat niet lukken…

(zou hem overigens er niet om laten staan, de Alfa niet en de Stokke niet)

• Robbie146

Tsja, als ik zo naar de kofferbak naar de 147 van de buren kijk en vervolgens in de enorme bak van onze 146…………

Omze tweelingkinderwagen of buggy past absoluut niet in een 147 of zelfs 156 sedan. In de 146 ruimte over voor bagage voor vakantie

Over mijn GTV zullen we het maar niet hebben ;)

Valt me toch al op dat kofferbakken inkrimpen. 2 jaar 307 gereden (oeps) en die had ook maar bar weinig ruimte.

mvgr

Robbie146

(pinin264/GTV19/SCARB5069)

GTV2.0 V6 Tb (1996) & 146 1.6 TS (2000)

• Huub156sw

..neem in ieder geval wél een 5-deurs. In een 156sw passen overigens 3 kids én een tweelingwagen (én hij valt in dezelfde gewichtsklasse als de 147, dit m.b.t. wegenbelasting). Suc6

Huub156sw

• Bazzz

Hoi Jeroen,

Ik heb zelf 5 jaar een 147 gehad (5 deurs) en ik kan je vetellen dat een niet te forse kinderwagen makkelijk in de kofferbak gaat.

Net voordat onze kleine geboren werd moesten wij natuurlijk ook op zoek naar een kinderwagen: mede vanwege het feit dat wij toen nog “boven” woonden en de wat kleine kofferbak van de 147 was het voor ons een eis dat de kinderwagen compact omklapbaar moest zijn. Ergo: ik ben zelfs met de 147 naar een zaak gereden die kinderwagens verkoopt en heb diverse modellen geprobeerd: kijken hoe makkelijk ze opklapbaar zijn en of ze in de kofferbak van de 147 pasten zonder de achterbankleuning plat te hoeven klappen. Onze keuze is uiteindelijk gevallen op de kinderwagen van het merk Bugaboo. Uiteraard ook in de kleur rood, net als de Alfa. De Bugaboo is niet direct de goedkoopste wagen maar je doet er wel lang mee want hij is om te bouwen naar een buggy voor als de kleine wat groter wordt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes,

Bas