distributiesnaar vervangen 145 14TS16V

• eduard

Volgens het onderhoudsschema van het instructieboek 145, moet de snaar om de 140000km worden vervangen.

Ik lees hier vaak dat het om de 60000km moet gebeuren. Ik snap ook wel dat het een zeer kritisch onderdeel is, maar om nu extra geld uit te geven is ook zonde.

Wie heeft ervaring hiermee en wat is juist??

m.v.g. Eduard

• henkie

60.000 km–> heeft de imporrteur aangepast.

en wat is extra geld uitgeven voor een snaar, extra geld uitgeven doe pas als de snaar breekt….

• Jaap (146 JTD)

Zeker bij de 1.4TS niet stunten, deze breken het snelst.

Gewoon vervangen bij 60.000 km of drie jaar.

• klaas

De ervaring is dat ze al breken voordat de km stand van 60.000 bereikt is. Dus zeker niet doorrijden.

Klaas.

• Jaap (146 JTD)

Gezien de leeftijd van de auto zal het geen eerste montage meer zijn. Van de eerste montage gingen er ook een boel eerder als 60.000. Maar after-market riemen (Gates, etc.) zijn voor zover mij bekend een stuk sterker!

Maar toch het risico niet nemen en om de 60.000 km of drie jaar vervangen, eerder mag altijd ;-)

• Robbie146

Gewoon vervangen, om de 3 jaar of 60000km

Geen risico nemen, niet doen kan ve veeeeeeel meer geld kosten.

Tip, als je nokkenasversteller “dieseld” ook gelijk laten vervangen. De grootste kosten zijn het uurloon en die heb je dan al betaald. Als je het bedrag kan missen zou ik ook gelijk voor een 100,- extra de waterpomp vervangen. Kun je er weer heel lang tegen met je Bella.

mvgr

Robbie146

(pinin264/GTV19/SCARB5069)

GTV2.0 V6T b (1996) & 146 1.6 TS (2000)