km stand JTD

• 147

Beste,

Iemand enig idee hoe een JTD 1.9 uit 2002 zich over het algemeen houdt bij een hohe km stand? Denk aan 250.000 tot 300.000 km???

Heb zojuist m'n 2e 147 aangeschaft. Vorige was een 1.6 Dist en nu een supermooie JTD in de kleur parelmoer. Km stand momenteel 186.000. Topwagen, heb alleen probleem met motormanagement. Bij zo'n 4000 toeren verschijnt de melding dat er een storing in het managementsysteem zit. Misschien een sensor of toch de turbo? Hoop dat iemand een verklaring heeft. Gaat volgende week naar de garage. Ben inmiddels verslaafd geraakt aan dit prachtige merk. Elke andere auto waar je in rijdt valt absoluut tegen vergeleken bij een Alfa.

Hoor van m'n kameraden en familie alleen maar negativiteit wanneer ik vertel dat ik opníeuw een Alfa heb aangeschaft. Moe word je ervan hoor. Ben blijkbaar de enige van de vriendengroep die het snapt :-)

Ik hoop iets van jullie te horen.

Vriendelijke groeten en alvast bedankt,

147

• henkie

de mijne staat momenteel op 295.000 en verbruikt geen druppel olie:D

en een kapotte bdp sensor is toch wel het ergste wat ik heb gehad….

• romeo

Die van mij heeft er 280.000 opzitten en geen pijntjes gehad. Geen olieverbruik.

gemiddeld 1:15 maar ik woon in Duitsland en de goed bezochte snelwegen worden met 150 km/h of sneller doorkruist.

Afgezien van motorisch was de duurste grap kapot vliegwiel en koppeling, zo'n 1400 Euro bij elkaar. Maar dat mag ook wel bij dat kilometrage dacht ik.

Groet Romeo

• Selespeed.info

de mijne staat op 256.000 km en verbruikt ook ‘geen druppel’ olie.

van een kapotte bdp sensor heb ik ook last gehad (zo rond de 220k km)..

• 147

Henkie, Romeo, Selespeed,

Thanks mates voor jullie hulp. Wordt gewaardeerd.

Hoop dat ik jullie ooit ook voort kan helpen.

Groeten, 147