Waar zijn ze in Italia?

• Ferry 166

Ik heb een kleine 2 weken in ons beloofde Italië gereden en daar zo'n 2000 km gereden maar het viel deze keer vies tegen dat ik zo weinig bijzondere en oude Alfa's tegen kwam. Geen enkele oude Spider, Giulia, Bertone of Sud. Slechts 3 keer een 75. Ook 155's nog maar zelden. En terwijl je regelmatig een nieuwe TT tegenkomt heb ik maar 1 Brera en 1 nieuwe Spider gezien. Jammer en ongelofelijk…………. Wel errrrrug leuk is de nieuwe Fiat 500. Heb er in gezeten: het ziet er klasse uit en voelt kwalitatief goed aan voor dat geld.

• Pietro Originale

De huidige italiaan rijdt tegenwoordig ook liever duits…

• henkie

Dat komt omdat het belasting voordeel, wat er vroeger was voor de italianen als ze een auto uit eigen land kochten, verdwenen is.

Conclusie:

Een Italiaanse auto ie tegenwoordig net zo duur als een duitse bolide:(

• maria mv jennifer

ja klopt

wij zagen ook alleen maar opels en mersedes en audi enzo

we hebben maar 2 155 gezien en 1 75 :?

de economie trekt daar ook goed aan

dat is temerken ..

wij waren op sardinie..

wel veel 159 gezien daar en 174..

maria

• maria mv jennifer

euuuh 174 moet 147 zijn :?

• willemseles

Enkel bij de Mille Miglea zie je nog benzine versies.

Al 25 jaar rijden Italianen liever in diesels.

• Remco

Heb 2 jaar geleden nog originele Sud in Milaan en in Palermo gezien. Ook nog 3 Giulietta's (Sicilie). Maar this inderdaad zoeken naar leuk spul!

• Huub156sw

…ik denk dat ze daar minder sentimenteel zijn dan wij hier. Zo rijden er in nederland bijvoorbeeld méér Citroën DSsen rond dan in Frankrijk. Als je écht het oude italië zoekt, moet je eens bij een sloperij gaan kijken. Zo liep ik eens door de achtertuin van een Alfagarage bij het Lagio Maggiore; écht smullen geblazen!

Ik kan overigens niet wachten om de 500 te zien. Binnenkort maar even naar Frankfurt!

huub156sw

• milo

Het is mij idd. ook opgevallen afgelopen jaar.

Heel erg jammer maar italianen rijden liever in duitse hokken.

Maar…..ik ben aan de adriatische kust geweest en de wegen waren daar heel slecht en retedruk.

De enige wegen dat ik de alfa een beetje de sporen heb kunnen geven was in de bergen en de autostrada.

Dus wat moet je daar met een snelle alfa en gevoelige draagarmen.

• alfi1973

Ben in juni in pisa geweest en zag een bruine alfetta.Leuk spul, en ja in Arese heb ik er heel veel gezien hahahha

Verder b.v. op de autostrada zie je inderdaad alleen maar duits.

Ciaoo a tutti Alfi