>> HEFTIG <<

• AlfaRari

Zat even te neuzen op youtube, zoek opdracht “DTM Alfa Romeo”, resultaat echt heftige filmpjes.

Deze is echt wreed:

http://nl.youtube.com/watch?v=KXqndlg96fs&mode=related&search=

Zonde dat Alfa niet meer mee doet, zij een jaartje of 15 geleden een paar keer afgereist naaar Diepholz en Zolder, machtige ervaring.

groeten Henk

• AlfaRari

ps. volume eerst lekker hoog zetten voor je op de link klikt!

• AlfaRari

gaat ook schandalig snel

http://nl.youtube.com/watch?v=rmHYvwWf8a4

• f hauwert

Super@@@

jammer dat inderdaad alfa niet meer mee doet en ik ben ook 1 keer in zolder geweest dat was echt feest 2 keer gewonnen en dat geluid!!!

Gr franksud

• AlfaRari

Geluid vergeet je inderdaad nooit weer, kippenvel!

In Zolder hadden we VIP kaarten, was echt een geweldig weekend.

gr. Henk

• willemseles

Tussen 1993/1995 ben ik ook geweest op Zolder en Nürburgring met mijn toenmalige zwarte 75 1.8 turbo. Ze reden toendertijd allen met 2.5 6 cilinders (alfa 155 had zo'n motor al , eveneens de 190 en opel calibra en bmw).

Op die videootje is een 155 turbo te zien ,die Alfa klaar had. Maar de Fia besloot dus voor 2.5 's te kiezen. Voor niets gebouwd eigenlijk (net zoals bijv. die 164 V10 procar).

Die 2.0 turbo ken ik nog van een Autovisie testweekend (lucky guys) op een Ital.circuit mochten ze deze en een ES30, een race 33 16v , en Alfa F3 testen.

• Ferry 166

Ik ben ook een keer naar Zolder geweest met mijn Spidertje, wat een feest ondanks de hoosbuien. Weten jullie ook die Mustangs van de broertjes Rauch nog, die klonken ook bruut.

• willemseles

Ja , ik herinner me dat nog vaag. Echte buitenbeentjes of zoals ze dat nu zeggen ; privaters. De Alfa's waren de eerste jaren oppermachtig en een geluid dat er uit die klappende versnellingsbakken kwam. Leek wel donder.

Echt jammer dat ze tegenwoordig met 4.0 V8's rijden ……..hoewel Alfa (Maserati) heeft zo'n motor toch ook weer in het program ?!!

ps: in de huidige WTCC (2 liters) hebben de (seat) diesels nog niet voor verrassende resultaten gezorgd. Alfa dient gewoon haar contract uit met 3 wagens, al deed Thompson het aardig met zijn 156 benz.

• Tom Squadra33

De 155 Q4 is destijds homologatie model geweest voor de GTA die de Italiaanse Superturismo reed.

Dat werd met 17 overwinningen in 20 races glansrijk gewonnen en vormde de opmaat voor de DTM entree.

Daar golden andere motorenregels dus werd de Q4 aangepast voor gebruik in de DTM en werden delen van andere motoren binnen de Fiat groep gebruikt om de 2,5 V6 op te bouwen.

Ben destijds ook naar diverse races geweest inderdaad Zolder en Diepholz en Nurburgring.

Rij nu zelf in een Q4 en ben maar wat trots op die mooie historie.

Hoorde van het weekend van een Belgische Alfa dealer dat hij de maandag na de races te Zolder direct twee Q4's had verkocht!

• willemseles

Hee Tom. dat is mooi !

Gefeliciteerd met die Q4 (heb je een foto ?).