Alfa Museum

• Martijn

Net terug van mijn vakantie uit Porlezza (lugano) met onze 147 jtd.

Natuurlijk ook even bij het Alfa museum geweest in Arese. Leuke belevenis. Staan een hoop oltimers jammer dat er weinig recente moddelen stonden.

Te zien waren o.a. Sud, aerodinamica, f1, 155wtc, 156wtc, alfa brandweer, alfa vliegtuig motoren, 164, etc.! Bij het verlaten van museum kon je een gratis boekwerk meenemen. Ook nog even wezen kijken bij de inmiddels niet meer in productie zijnde fabriekshallen. Wat een verlaten bende daar zeg.! Toen we inmiddels weer terug naar de camping reden gebeurde er nog iets moois. Sta ik voor de tolpoort te wachten hoor ik een prachtig stukje motorgeluid links naast me. Ik keek opzij en wist niet wat ik zag. Naast me stond een rode 8C gedeeltelijk nog voorzien van plakband. Ik kon hem helaas niet bijhouden de snelweg op, en mijn vriendin kon de camera niet snel genoeg pakken. Maar wat een stuk prachtig geluid zat er in die motor. Had ik toch even mazzel.

• arne

hallo, een vraagje ik ga volgende week naar italie en wil natuurlijk ook even het museum bezoeken maar heb geen idee waar het staat wij staan bij milaan in de buurt en zoeken het daar verder wel uit maar zijn er nog aparte openingstijden of is het op bepaalde dagen dicht?

• henk

Het Alfa museum is inderdaad een mooie belevenis. Als Alfist moet je daar zeker geweest zijn. Het is logisch dat je daar geen recente modellen zal zien want een Alfa moet minstens 20 jaar oud zijn ( dacht ik ) voordat hij het museum in mag. Een museum is ook meer voor oudere modellen bedoeld.

• klaas

In Augustus is het museum gesloten.

Klaas.

• Martijn

Als je naar het Alfa Museum wilt gaan moet je naar het plaatsje Arese. Als je daar een engels sprekende Italiaan kunt vinden wijst hij je zo de weg. Melden bij de portier en dan krijg je een pasje mee. Legitimatie meenemen.!

• Alfa33QO

Ach, snelweg af bij Arese en je staat bijna voor de poort.

Moet je natuurlijk wel de juiste poort hebben :-)

Zelfs toen ik in een Polo aan kwam rijden, wisten ze waarvoor ik kwam!

• DonPedro

Aha Porlezza, daar kom ik ook vrij vaak.

Dit jaar een leuk tentje gevonden waar ze heerlijke koffie/cappucino/espresso hebben met lekker ontbijtje etc. Met uitkijk over het meer van Lugano.

• Martijn

Ja Porlezza, stond op camping Darna best wel leuk daar.

• Remco

Super,

Ben er in 2005 geweest, wel zoeken vooral als je Arese centrum in gaat en dan het museum wilt opzoeken. Vanaf de snelweg is het rechtdoor bij de rontonde als ik me niet vergis. In augustus is het open, ben er in de Italiaanse vakantie geweest.

Oja..openingstijden zijn tot 12.00 en daarna vanaf 15.00 weer..HOu daar rekening mee..of je laat je opsluiten, heb je de alfa's uren voor je alleen ;-)

Ciao Remco

• Roel

Ben dit jaar ook naar Darna geweest in Porlezza van 1 juli t/m 11 juli en daarna door gegaan naar Toscane.

Uiteraard ben ik ook naar Arese geweest naar het Alfa Romeo Museum. Echt een aanrader!

@Martijn wanneer stond jij precies op Darna? –> Ik: nero Alfa Romeo 146 met zwart leer en blauwe klavers (kan me geen 147 jtd herinneren)

Leuke weggetjes daar ook trouwens!