olieverbruik 166 2.0 ts

  • Van Essen

    Hallo,

    Ik heb even een vraag over het olieverbruik van mijn Alfa 166 2.0 ts uit 2001. De auto heeft 145.000 km gelopen en verbruikt nu ruim 1 liter op de 1000 km. Er gaat nu 10W40 in. Iemand een idee hoe dit verbruik te reduceren en wat voor een olie te gebruiken?

    Groeten,

    Barry

  • Pronto

    Ik heb een 3.0 v6 gehad met een hoog olie verbruik,ik heb olie ververst en het filter.

    Heb er 10w60 in gedaan van castrol het verbruik nam af tot 1 liter 10.000 km

    Ben nu in het bezit van een 2.0 ts daar ben ik pas mee op vacantie geweest naar Italie,door de garage nieuwe olie en filters laten zetten en rijden maar.

    Na zo'n 1000 km zat de olie aan het onderste merkteken,dus hetzelfde verbruik als jouw ts.

    Ik heb toen 1 liter castrol 10w60 erin gedaan en we zijn nu 2000 km verder en er moet nu weer 1 liter in, dus met die ene liter castrol is het verbruik al aanzienlijk gedaald.

    De garage had er trouwens ook 10w60 ingedaan maar van een ander merk.

    Dus bij de volgende verversing van de olie komt er castrol in en zal het verbruik gaan terug lopen.

    Ik werk overgens niet bij castrol en verkoop het ook niet,en heb er ook geen aandelen van.

    Gewoon proberen en je bevindingen hier weer posten,daar leren we allemaal van.

    Groet Pronto

  • rogier

    Ik laat ook elke 20.000 a 25.000 km olie verversen en in de tussentijd vul ik om de twee weken (na ca 1000 km) een half literje of soms wel minder olie erbij, 10W40 volsyntheet… van de bouwmarkt (ca 18 euro, 4 liter).. Als er maar olie inzit. Bijvullen zodat de hoogte iets onder de max staat

    Mijn vorige auto heb ik naar de 3,5 ton laten lopen en de revisie man kon het niet geloven dat de motor zoveel gedraaid had.

  • Camil

    Anonymous

    Ik laat ook elke 20.000 a 25.000 km olie verversen en in de tussentijd vul ik om de twee weken (na ca 1000 km) een half literje of soms wel minder olie erbij, 10W40 5207418 volsyntheet… van de bouwmarkt (ca 18 euro, 4 liter).. Als er maar olie inzit. Bijvullen zodat de hoogte iets onder de max staat

    Mijn vorige auto heb ik naar de 3,5 ton laten lopen en de revisie man kon het niet geloven dat de motor zoveel gedraaid had.

    Ik wil mijn Alfa 166 graag verkopen. Moet ik de olie en alle vloeistof verversen voordat ik hem verkoop of zal de nieuwe eigenaar dit doen?

  • lavoye

    Veel voorkomende oliesoort voor auto's.

     By using the black screen website, your eyes will not become tired from staring at the screen for an extended period of time. The article’s clever design allows you to download colors to your computer for free and have fun with them