Hallo mensen,
Wij zijn al een poosje aan het klooien met onze alfa 147. Wat is het geval: hij houd in dus, eerst als die koud is dan rijd ie lekker, trekt redelijk op maar als die een beetje warm word word ie zo traag als stront. Inhalen op de snelweg (of waar dan ook) durf ik niet meer. Gisteravond even weg geweest en ik kon 130 met gemak halen en ik moest even 70 rijden en hij wil vervolgens niet harder meer dan 80. En had het gaspedaal helemaal ingedrukt!
Later in de plaats van bestemming aangekomen wou die helemaal niet meer voor uit, toen ik wou optrekken bij de stoplichten. Auto weer uit gezet en weer gestart en toen kon ik vooruit komen, maar met flink haperen, het leek wel of de auto verzoop.
Hij is al bij de dealer geweest en hebben hem al de apparatuur gehad maar ze konden niks vinden. Bougies zijn gisteren vervangen want die waren helemaal verrot, distrubutieriem is vervangen incl. spanrollen, die stonden ook op tijd?
Gisteravond kreeg ik wel de melding geen oliedruk genoeg (iets in die trant) en heb toen olie bij gevult. Zou het kunnen zijn dat de kleppen kapot zijn? Al doet deze auto ze automatisch verstellen? Of weet iemand anders waar het misschien aan kan liggen dat de auto zo inhoud. Ik durf er niet meer mee te rijden in elk geval, je mag blij zijn als je uberhaupt vooruit komt.
Wie helpt me?
Groetjes Simone