Gecupte banden

  • Henry

    De achterbanden van mijn 156 “cuppen” nogal en ik heb te lang gewacht om ze te wisselen met de voorbanden. De gecupte banden heb ik nu aan de voorzijde gemonteerd, maar dit geeft nog meer lawaai en trillingen dan dat ze achter zitten. Ik had gehoopt dat ze na verloop van tijd weer rond zouden slijten, maar dit lijkt niet het geval. Het is zonde om de banden alweer te vervangen; er zit nog erg veel profiel op.

    Is het cuppen van achterbanden een kwaaltje van de 156 of is het een kwestie van uitlijnen of versleten rubbers o.i.d.? Of zijn de banden zelf “cupgevoelig”; het zijn Michelins Pilot Primacy in de maat 205/55-16.

    Zijn de gecupte banden nog te redden? Ik heb ooit iets gelezen dat deze bewerkt konden worden.

    Groetjes,

    Henry

  • Vlakedaki

    Voorwielaandrijvers hebben over het algemeen meer last van gecupte achterbanden. Dit omdat ze meer “stuiterend” hun werk doen (beetje overdreven gezegd).

    Je moet ze dus op tijd wisselen met de voorbanden.

  • bozzi

    heb het ook gehad en de garage vertelde dat het bij meerdere merken het geval is bij onhafhankelijke wiel ophanging.

  • klaas

    bozzi schreef:

    >

    > heb het ook gehad en de garage vertelde dat het bij meerdere

    > merken het geval is bij onhafhankelijke wiel ophanging.

    Dat klopt maar de uitlijning achter kan ook verkeerd staan. Laat daar es naar kijken. Je moet het afslijten van je gecupte banden voorop wel genoeg tijd gunnen. Daar gaan wel een paar 1000 km overheen.

    Klaas.