Storing in brandstof-inspuitsysteem

  • Clement

    Hallo allemaal,

    Ik heb een Alfa 156 JTD uit nov. 1998. Daar heb ik een vraag over.

    Gisteren overkwam me op de snelweg dat het lampje van de brandstof-inspuitsysteem ging branden. Dat wil dus zeggen dat er een storing is. Nu ben ik helaas een leek op dat gebied, maar “Wat betekent dat?” En “Hoe los je dit op?”

    Heeft iemand hier ook ervaring mee of weet iemand hoe dat werkt. Laat het me dan even weten.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

  • Michel*JTD*

    Hallo Clement,

    Dit kan van alles betekenen, van verstuiver tot pomp en een kapotte sensor.

    Ik heb zelf een 146 1.9JTD, en die heeft toevallig een paar dagen geleden het zelfde gehad. Je moet gewoon de computer laten uitlezen bij een Alfa dealer of garage.

    Dan komt de fout vanzelf naar boven. Bij mij was het de gaspedaalsensor 2.

    Maar die is verleden jaar toevallig vervangen, dus dat kon het eigenlijk niet zijn.

    De monteur wist uit ervaring dat een stekkerverbinding onder het dashboard kastje ook de boosdoener kon zijn. En dat klopte, alles losgehad en pennetjes gereinigd, probleem opgelost!

    Dus je ziet dat het niet altijd iets ernstigs hoeft te zijn.

    Even laten uitlezen dus.

    Succes en laat even weten wat het was!

    Grt.

    Michel.

  • Clement

    Nou ik heb het nog een keer gehad. Heb hem nu bij de garage staan en het blijkt een sensor te zijn die oververhit raakt en de auto compleet uitschakeld. Als het goed is zullen de kosten gelukkig niet te hoog zijn. Nou dat valt dan weer mee.

  • waxaf

    It's so smart! The game is for people who love sports like basketball, tiki taka toe , wordle