Pietro,
Wellicht slecht nieuws: Als er een aantal tandjes van de riem af zijn is inderdaad de timing verlopen. Dat is nog niet zo erg, maar wat erger is, is dat dan ook de zuigers tegen de kleppen aan zijn komen. De kans is heel erg groot dat er kleppen krom zijn. Je kan wel een nieuwe riem proberen, maar ik geef je weinig kans dat je het hiermee redt.
Om een nieuwe riem er goed op te zetten is speciaal gereedschap nodig. De eerste zuiger wordt in het BDP (bovenste dode punt) gezet en de nokkenassen worden met speciale mallen in de goede stand gezet/gehouden. Dan staat alles op de goede plek om de riem te monteren. Als de riem nog op de goede plek zit (maar dat is bij jou niet meer het geval)., dan kun je door alles goed aan te tekenen wel de riem vervangen zonder de speciale gereedschappen.
Een bijkomend probleem van jouw GTV 2.0 zijn de balansassen en de bijbehorende riemen; die moeten er ook af om bij de distributie riem te komen en ook die moet je weer op tijd zetten.
Mijn advies is om hiernaar door een goede dealer of specialist te laten kijken; één tandje verkeerd en je zit met een hoop (extra) ellende.
Succes!
Henry