Balen van mijn Alfa (1ste keer !)

• Alfa156V6

Voor het eerst baal ik van een van mijn Alfa's:

Het gaat om een alfa 33 1.4 IE uit 1994.

Had een tijd stil gestaan en heb de auto toen helemaal opgelapt.

Er is veel vernieuwd zoals: waterpomp/distributieriemen/multieriem/thermostaat/verse olie/BDP sensor/bougies en kabels en nog loopt de auto slecht.Alle sensoren zijn nagelopen en doorgemeten.Vooral in het begin tijdens de eerste kilometers veel gestotter. Werd wel minder bij warme motor.Dat is gelukkig weg maar de motor draait nog steeds met hele rare “pufjes”stationair. (weet niet hoe ik het anders moet noemen) Tijdens het rijden kom ik niet boven de 4000 toeren bij volgas en bv bij 100 km/uur draait ie ongeveer 2500 toeren in z'n 5 en amper 3000 toeren bij 120km/uur in z'n 5.Dit lijkt me veel te laag. Ik heb ook nog een 33 1.5IE die veel meer toeren draait. Het klopt gewoon niet.Kan ook niets stellen want het IAW motormanagment is zelfstellend. WIE KAN MIJ HELPEN !!!!!!!!!!!!

• Alfa156V6

O ja, hij zuipt benzine als gek (ter aanvulling)

• willemseles

Zet die luchtmassameter eens even over van die 1.5 naar die 1.4.

• Alfa156V6

Heb ik gedaan, helpt niets.

Mijn buurman is automonteur en weet het ook niet meer.

• willemseles

Bougiekabels in de goede volgorde hopelijk ? (stomme vraag misschien, maar het kan iets simpels zijn).

• Alfa156V6

Kabels zitten ook goed (helaas !?)

• willemseles

Water in tank

Koppakking

Benzinefilter

Lamdasonde

Check de bougies na 1 km rijden (alle 4 goede verbranding of eentje anderskleurig ?).

• alfa33

je zegt dat ie veel zuipt denk ik dat je naar de injectors moet kijken misschien sluit er eentje niet waarschijnlijk ploft je alfa in de uitlaat succes of injectoren reiniger proberen kan ff duren

• Alfa156V6

Ga in ieder geval injectoren reiniger gebruiken.Baat het niet dat schaad het niet !

• pat156

distributieriem misschien 1 tandje verschoven?

dan loopt hij ook slecht.