Draagarm?

  • Eddy

    Hallo,

    ik rijd zelf met een alfa 155 uit 1995.

    Ik heb een vraag aan jullie.

    Sinds ik nieuwe velgen met banden eronder heb gelegd,

    Lijkt het steeds zo dat de auto moeilijk bestuurbaar is in bochten.

    De auto breekt dan uit en probeert zijn eigen weg te zoeken.

    Dit gebeurt dan met een knak die hoorbaar is gevolgd door even

    onbestuurbaar te zijn.

    Kan het zo zijn dat er rubbers vervangen moeten worden of zo.

    Ik hoop dat er iemand is die mij kan adviseren met wat te doen.

    MvGr Eddy

  • spully

    Rubbers ‘knakken’ normaal niet zo gauw dus ik denk eerder aan fusee en/of stuurkogels. Omdat hij soms ‘onbestuurbaar’ wordt lijkt het mij vrij ernstig dus snel naar (laten) kijken.

  • willemseles

    Staat het bandenprofiel in de goede rijrichting ? (meestal zit er een pijltje op de band).

    Een krakende draagarm zorgt niet voor gevaarlijke uitbreekneigingen.

  • de alfist

    Eddy schreef:

    >

    > Hallo,

    > ik rijd zelf met een alfa 155 uit 1995.

    > Ik heb een vraag aan jullie.

    > Sinds ik nieuwe velgen met banden eronder heb gelegd,

    > Lijkt het steeds zo dat de auto moeilijk bestuurbaar is in

    > bochten.

    > De auto breekt dan uit en probeert zijn eigen weg te zoeken.

    > Dit gebeurt dan met een knak die hoorbaar is gevolgd door even

    > onbestuurbaar te zijn.

    > Kan het zo zijn dat er rubbers vervangen moeten worden of zo.

    > Ik hoop dat er iemand is die mij kan adviseren met wat te doen.

    >

    > MvGr Eddy

    heb je de orginele wielen nog

    zou ik deze even terug zetten en kijken of het nog zo is

    mogelijk dat de maten van de nieuwe wielen niet goed zijn voor deze auto

    de rij richting van de band is alleen van belang bij nat weer, als deze de auto slecht bestuurbaar maken door verkeerde montage zou dat een zeer kwalijke zaak zijn

    ik denk dus meer in de kombi , zijn ze niet te breed of lopen ze aan tegen de remklauw of binnenkant wielkast , staat het naaf gedeelte niet te ver naar buiten want als het wiel te ver naar buiten staat maak je de arm tov de fussee groter waardoor de auto meer kan reageren in sporen bij scheef remmen en krijgen de wiel lagers meer op de kloten

    rubbers van de draag armen moetten wel heel slecht zijn willen ze deze reactie teweeg brengen

    je hoort het vaak als een klapperend geluid in de voorwiel ophanging , de rubbers zitten aan de draag arm vast en na verloop van tijd kunnen deze los raken door het veren van de auto en moet de hele draag arm vervangen worden of zal je er polyuretaan vervangende bussen in moetten zetten

    sneller verslijten komt vaak door verlagen van een auto want dan komt er teveel druk op de rubbers doot grotere verdraajing tov standaart hoogte

    suc6 groeten jan

  • Artc29

    Als er iets knakt en het heeft effect op het sturen, zou ik het maar héééééél snel na laten kijken !!!!

    Je neemt een groot veligheidsrisico met doorrijden!

  • Erwin

    En niet alleen voor je zelf maar ook voor ons de mede weggebruiker !!!

    snel naar een garage of de auto laten staan …

  • klaas

    Waarschijnlijk de verkeerde ET waarde van de velgen. Zoals al werd geschreven, de oude wielen terugplaatsen en dan opnieuw gaan rijden.

    Klaas.