Kleine storinkjes Alfa 75 1.8IE

• Hans

Alfisti!

Al een jaar rij ik geheel tevreden in mijn 75 1.8 IE van '91 rond en sinds kort heb ik een paar probleempjes:

- Van mn stadslichten doet het niet meer, de alfa control geeft dat goed aan. Ik heb al het lampje vervangen (het oude lampje ziet er nog goed uit trouwens) maar dat mocht niet baten. Iemand een suggestie waar dat aan kan liggen?

- Ik weet niiet of het volgende een bekkent probleem is en eigenlijk ook niet wat hoort of niet: Mijn olie druk meter zwabbert soms, meestal staat hij op 4 bar maar soms gaat hij met gas los laten naar beneden. Het oliepijl staat goed. Suggesties?

- Wat is het olie verbruik van deze auto?

- Ik heb een goede passagiers stoel op de kop kunnen tikken. Mijn rugleuning van de bestuurders stoel is slecht aan het worden, is het moeilijk alleen de rugleuning te vervangen? Ik wil graag wel dat de hendel om de rugleuning te verdraaien wel aan de linkerkant blijft, dus geen stoel verwisseling.

groeten

Hans

• willemseles

Oliedruk is normaal.

Bij warme motor stationair is het niet vreemd als deze slechts 1 bar aangeeft.

Het olieverbruik is wel hoger bij 75's .

Zolang hij zegmaar niet meer als tussen de 1 liter op 1200/1500 km gebruikt. Niets aan de hand. Wel wekelijks peilen.

willem

(ex-75 2.0 carb /75 turbo)

• de alfist

Hans schreef:

>

> Alfisti!

>

> Al een jaar rij ik geheel tevreden in mijn 75 1.8 IE van '91

> rond en sinds kort heb ik een paar probleempjes:

> - Van mn stadslichten doet het niet meer, de alfa control

> geeft dat goed aan. Ik heb al het lampje vervangen (het oude

> lampje ziet er nog goed uit trouwens) maar dat mocht niet

> baten. Iemand een suggestie waar dat aan kan liggen?

kijk even of er spanning op het lampje komt als dit wel goed is kijk dan naar de massa bover de koplamp meestal is deze het euvel van veel problemen

> - Ik weet niiet of het volgende een bekkent probleem is en

> eigenlijk ook niet wat hoort of niet: Mijn olie druk meter

> zwabbert soms, meestal staat hij op 4 bar maar soms gaat hij

> met gas los laten naar beneden. Het oliepijl staat goed.

> Suggesties?

wat willem al zschreef het is niet raar dat bij warme motor de meter terug zakt bij stat toeren naar 1 baar het komt zelfs wel voor als de motor heel heet word dat het olie lampje gaat branden omdat de olie dan zo dun is dan moet je oppassen

> - Wat is het olie verbruik van deze auto?

verschilt per auto als je het zelf niet erg vind om wat vaker bij te vullen zo laten

anders worden de kosten wel hoog

> - Ik heb een goede passagiers stoel op de kop kunnen tikken.

> Mijn rugleuning van de bestuurders stoel is slecht aan het

> worden, is het moeilijk alleen de rugleuning te vervangen? Ik

> wil graag wel dat de hendel om de rugleuning te verdraaien

> wel aan de linkerkant blijft, dus geen stoel verwisseling.

een rug leuning kun je niet van kant wisselen dan moet je de bekleding wisselen de bediening en de stoel verstelling komen dan andersom en daar is geen plek voor tegen de tunnel bekleding

>

> groeten

>

> Hans

suc6 groeten jan