AR 155 2.0 - ADVIES NODIG!!

• Bert

Beste mensen,

Ik kan voor slechts 500 Euro's een 155 2.0 kopen. Het enige wat er aan mankeert is een zo goed als onzichtbare schade (een paar krasjes) aan de voorbumper, de achterbanden moeten vervangen worden voor de APK, de aanjager werkt niet op stand 1 en 2 en de ruitenwissers gaan bij de intervalstand wel omhoog zoals het hoort maar gaan “schrapend”/“haperend” weer naar beneden. De auto is van eind 1997, heeft slechts 124.000 kilometers gelopen en is altijd aantoonbaar dealeronderhouden geweest. Voor de rest een bijzonder strakke en nette auto en voor zover ik kan beoordelen lijkt hij motorisch werkelijk perfect.

Ik heb geen twijfels over de prijs (deze is door omstandigheden behoorlijk laag) en de auto zelf. Hij ziet er van buiten bijzonder netjes en strak uit, plaatwerkdelen sluiten mooi op elkaar aan en zelfs de normale krasjes van bijvoorbeeld sleutels zijn er niet. Ook van binnen is hij bijzonder netjes wat natuurlijk een belangrijke indicatie is hoe de eigenaar met zijn auto is omgegaan.

Maar jullie als echte Alfisti in hart en nieren weten natuurlijk ook wel dat er behoorlijk veel slechte verhalen over Alfa bekend zijn. Dat is geen nieuws maar aan de andere kant ben ikzelf helemaal verzot op Alfa. Al jaren wil ik graag een Alfa kopen maar de “slechte” verhalen hebben mij tot nu toe een beetje tegen gehouden. Aan de andere kant hoor ik de laatste tijd ook regelmatig heel goede verhalen. Nu is dit volgens mij een buitenkansje (zéker van bouwjaar 1997 want doorontwikkeld) en ik wil deze dan ook graag benutten.

Wat vinden jullie als echte Alfisti hiervan? Weten/Kennen jullie de typische zwakke plekken van de 155? Waar moet ik écht speciaal op letten?

Graag jullie advies!!

Alvast heel erg bedankt!

• Erwin

Ik weet niet wie jij spreekt ?? maar ik heb nu voor het eerst een alfa 156 2.0 16v gekocht !! stukje duurder natuurlijk dan € 500 dus daar laat ik me niet over uit !!

Maar iedereen die ik sprak voordat ik hem kocht , gaven mij toch allemaal het zelfde antwoord .. de alfa is vandaag de dag een goede wagen die heerlijk rijdt en ook nog eens langer meegaat dan menig ander merk !!

ik zelf kocht hem onder de prijs van de dealer bij een garage(met garantie) en had wat kleine dingetjes die het niet deden( € 100) Maar ik kan je nu naar een paar weken zeggen dat ik zelfs mijn luxe mondeo v6 laat staan en heerlijk met de alfa rondtoer .

dus kwa degelijkheid en verhalen !! die komen van mensen uit de vroegere tijd die zelf nog nooit alfa hebben gereden (of misschien zoals jij eentje kochten voor een prikkie)

tip !! ik zou me bedenken en de wagen goed laten keuren voordat ik aan een auto van € 500 begon een beetje fiets kost al meer dan dat !! bjr 97 is natuurlijk 9 jaar oud maar € 500 is een beetje weinig …

succes met de beslissing

• remmie

NIET KOPEN !!!!!!!!!!!!!!!!!Doe mij dat adres van die verkoper maar.Zal eens even een stevig woordje met hem wisselen.€ 500,– slaat nergens op zal wel een zeer slechte 155 zijn.

Dus nogmaals: niet kopen en mij het adres van die verkoper ff doormailen.

• Henkie

sekers wel kope……:D:D

voor 500 euri's altijd doen:D

kan je nooit een bult aan vallen, 16v blok is oer sterk:D

je kan hooguit de draagarmen, en de riemen moeten vervangen, ruitenwisser is zo op te lossen met schoonmaken, kachelweerstand kost 2,50 en is er zelf tussen te solderen.

Suc6

Henk

• willemseles

Wil je hem zelf kopen ? :-)

Natuurlijk voor E 500,- zal er wel meer verzwegen zijn, maar wie weet ?

• cieraron

Ik rij al 25 jaar alfa en hoor al 25 jaar lang wat voor een drama alfa,s wel niet zijn en elke keer weer op dit forum dezelfde berichten ik wil een alfa kopen maar iedereen zegt dat ze slecht zijn!Advies geven, koop eens een opel astra voor 500 euro om eens wat op te noemen dat is dolle pret of wat voor auto ook voor 500 euro mankeert er dan wat aan, word er al gauw gezegd wat wil je dan ook voor 500 euro koop je een alfa en het deugd niet dan is elke alfa een klote bak .Ik vind dat ons merk te scherp op de korrel word genomen!En wil je van een echte doorgewinterde alfarijder een advies? laat de 155 maar staan want met een beetje alfagevoel had je hem zeker voor dat geld al aangeschaft!Vat dit bericht niet verkeerd op zoals zovelen van mijn berichten verkeerd opgevat worden, ik wens je toch heel veel plezier met je eventuele keuze.

M.vr.gr. Ron.

• Artc29

Ron, ik ben het niet helemaal met je eens, je moet ergens beginnen toch?

Je hebt interesse voor Alfa, nu nog de durf om er één te kopen.

Ik zou het direct doen en waarschijnlijk velen met mij, ik heb ervaring met Alfa weet waar voor leuke prijzen onderdelen te krijgen zijn, en kan heel veel reparaties zelf doen.

En ook daar zal ik niet de enige in zijn!

Stel dat het 2000 euro kost, is het nog niet duur.

Realistisch gezien heb je voor zo'n prijs een heel groot risico, en kan je reparaties verwachten.

Verwacht niet dat je probleemloos rond kan rijden. Op Alfa's (zeker de oudere) wordt nogal eens bespaard op onderhoud.

En dat is juist voor een Alfa heel belangrijk, met goed onderhoud heb je er een belevenis bij.

Met mijn vorige 1.8 8V heb ik meer dan 300.000 Km geklokt en ze rijdt nog steeds rond.

Nooit problemen met deze Alfa gehad.

Maar goed, nu kan het zijn dat deze 155 goed is dan heb je een prima deal gedaan.

Ik heb zo mijn twijfels………….

Suc6

• Erwin

De vraag is ook nog eens wie er in gereden heeft !! een oud vrouwtje ?? een petje ?? of een behouden chauffeur ??

ik kies voor de laatste want deze rijd vaak normaal onderhoud zijn wagen bij de dealer(is niet van aow afhankelijk)

krijg je er één waar zo'n petje van een jaar of 18 in heeft gezeten dan weet je bijna zeker dat dat hij een hoop speling op onderdelen heeft en is afgeragt ..

het blijft dus een grote gok zeker als je weet dat hij 3 keer zo goedkoop is als hij hoort te zijn .. maarja ik geef de meeste die zeggen dat je voor dat geld weer een hoop kan repareren ook een beetje gelijk .

persoonlijk spaarde ik door want het geld kom je toch er bij te leggen . scheelt je alleen een hoop ergenis !!!

nogmaals succes

ps . de keuze om voor een alfa te kiezen is wel een goede keuze .

• klaas

Voor 500 euro koop je tegenwoordig alleen nog 4 banden. Geen auto. Daarom zou ik het doen. Houdt er rekening mee dat er nog het eea aan kosten zullen bijkomen maar dat heb je ook bij een auto van 1500 euro. Dus er is nog enige speling. Ik zou het wel aan durven. Maar ik heb de auto niet gezien en ga alleen af op jou verhaal. Een 155 2.0 uit 1997 met 124.000 km kost in nette staat bij een Alfadealer toch nog snel zo`n 3.000 euro. Tel uit je winst.

Klaas.

• rogier

ik zou het gewoon doen, 500 euro kan je de kop niet kosten, is het een fijne auto dan heb je mazzel, is het niet zo dan heb je pech en koop je bij de volgende apk een andere.