Beste mensen,
Ik kan voor slechts 500 Euro's een 155 2.0 kopen. Het enige wat er aan mankeert is een zo goed als onzichtbare schade (een paar krasjes) aan de voorbumper, de achterbanden moeten vervangen worden voor de APK, de aanjager werkt niet op stand 1 en 2 en de ruitenwissers gaan bij de intervalstand wel omhoog zoals het hoort maar gaan “schrapend”/“haperend” weer naar beneden. De auto is van eind 1997, heeft slechts 124.000 kilometers gelopen en is altijd aantoonbaar dealeronderhouden geweest. Voor de rest een bijzonder strakke en nette auto en voor zover ik kan beoordelen lijkt hij motorisch werkelijk perfect.
Ik heb geen twijfels over de prijs (deze is door omstandigheden behoorlijk laag) en de auto zelf. Hij ziet er van buiten bijzonder netjes en strak uit, plaatwerkdelen sluiten mooi op elkaar aan en zelfs de normale krasjes van bijvoorbeeld sleutels zijn er niet. Ook van binnen is hij bijzonder netjes wat natuurlijk een belangrijke indicatie is hoe de eigenaar met zijn auto is omgegaan.
Maar jullie als echte Alfisti in hart en nieren weten natuurlijk ook wel dat er behoorlijk veel slechte verhalen over Alfa bekend zijn. Dat is geen nieuws maar aan de andere kant ben ikzelf helemaal verzot op Alfa. Al jaren wil ik graag een Alfa kopen maar de “slechte” verhalen hebben mij tot nu toe een beetje tegen gehouden. Aan de andere kant hoor ik de laatste tijd ook regelmatig heel goede verhalen. Nu is dit volgens mij een buitenkansje (zéker van bouwjaar 1997 want doorontwikkeld) en ik wil deze dan ook graag benutten.
Wat vinden jullie als echte Alfisti hiervan? Weten/Kennen jullie de typische zwakke plekken van de 155? Waar moet ik écht speciaal op letten?
Graag jullie advies!!
Alvast heel erg bedankt!