Schade door,Aso!!!

• Alfamans

Afgelopen vrijdag constateerde ik dat er iemand achter op mijn babyblauwe bella 156 had gezeten.

Schade: Gescheurde achterbumper, deuk in kofferbakdeksel en deksel ontwricht.

Aan de rechterzijde steekt het deksel ongeveer 1cm boven het plaatwerk uit.

En weer eens niet het lef hebben om iets van een briefje achter te laten.

Aangezien de schade nogal hoog zit vermoed ik dat er met iets van een bestelwagen of een SU(F)V tegenaan is gereden.

Al met al weer vette pech door een laffe ASO.

Eric

• Erwin

kijk daarom is het van belang als je zoiets ziet om niet je nek om te draaien maar de persoon aan te spreken (makkelijk gezegt als je zoals mij 95kg weegt) OF even het kenteken noteren en de politie bellen …

verrader ??? nee hoor ik denk dat alfamans een gat in de lucht zou springen als iemand dit even had doorgegeven …

één ding hoop ik wel voor je !! dat de dader zich meld of dat ze morgen aan zijn wagen flink schade rijden en er net als hij als een speer vandoor gaan …

sterkte

• Aso 75

Hou mij d'r ff buiten ja!

• alfamans

Heren,

Bedankt voor het medeleven en de tips. Ik zal mijn verzekering inlichten en kijken wat de mogelijkheden zijn. Zoals als jullie schreven, er moeten getuigen zijn maar, helaas.

Mocht de reparatie doorgaan dan zal ik het zeker aan jullie laten weten dan hebben we er misschien allemaal nog wat aan mocht er in de toekomst nog eens iets gebeuren.

Groeten Eric

• ¼6

Alfamans,

Dit is mij enkele weken geleden overkomen:

Bij terugkomst bij mijn auto viel het mij meteen op dat er een vette kras en dikke deuk mijn voorscherm ontsierde. Na aangifte gedaan te hebben bij het dichstbijzijnde politiebureau heb ik dezelfde dag nog bij mijn RECHTSBIJSTANDSVERZEKERAAR het voorval gemeld, en deze regelt alles met het waarborgfonds. Deze stuurde enkele dagen later een expert, die kwam kijken of de schade inderdaad door een ander voertuig veroorzaakt is. Hij maakt een schatting van de reparatiekosten (eventueel in overleg met je schadereparateur, waar de auto op dat moment aanwezig moet zijn.) Na wat papierwerk ingevuld te hebben (mijn vrouw mocht getuigen dat we de auto onbeschadigd weggezet hadden) kreeg ik twee weken later het schadebedrag uitgekeerd, met aftrek van het standaard eigen risico van Euro 136,=. Er geldt geen reparatieplicht. Met een beetje mazzel ken je een schadereparateur of eentje hier van het forum?) die je schade kan repareren voor 136,= minder, zodat het jou niks kost (kijk eens naar “uitdeuken zonder spuiten”).

Het is erg prettig dat er een waarborgfonds is, dus zou het jammer zijn om de boel te belazeren of getuigenverklaringen in scene te zetten. Een valse getuigenverlaring kan tot gevolg hebben dat je aangifte vals is (=strafbaar), en bovendien loop je het risico dat je eigen verzekeraar je uit de verzekering mag gooien, en je bij geen enkele maatschappij meer terecht kunt. Vooral eerlijk blijven dus. Veel suc¼6