Wanneer nieuwe Alfa 147?

• Jaap

Dag Alfisten,

Momenteel rijd ik in een 2003 Alfa 147 JTD.

Tot volle tevredenheid, de auto stuurt als een scheermes!

De auto loopt dit jaar uit zijn leasecontract dus ik heb het voorrecht om in de loop van het jaar / begin volgend jaar een nieuwe auto uit te zoeken.

Nu is mijn brandende vraag: wanneer komt de nieuwe 147?????

Ik weet dat hij recent een faceliftje heeft gehad, maar de auto dateert alweer uit 2000, dus er moet een nieuwe aankomen. De nieuwe Fiat Stilo komt in september dit jaar dus ik hoop dat de Alfa zo ook rond die tijd komt.

Wie heeft info of foto's.???

Mocht hij dit jaar niet komen, dan vrees ik dat ik naar een ander merk uit moet wijken… Ik denk aan een BMW 1 serie of dan die nieuwe Stilo. Al is het een Alfa, ik wil er niet gedateerd bij rijden.

Ik hoor graag van u!

Mvg

Jaap

• Henkie

dus in een oudere alfa rijd je voor Jan met de korte achternaam:?

wat een kapsones!!!!!!!!!!!

• willemseles

Daar geef ik je wel gelijk in Henkie.

Dus het gaat alleen maar om het nieuwe ? (over weggooi maatschappij gesproken).

Sowieso gaat ie 149 heten.

• Ferry 166

Op zo ongeveer de enige vraag die Jaap stelt wordt niet gereageerd. Heren wees liever concreet zonder elkaar weer af te blaffen. Het wordt zo'n zeurpagina ipv informatief…..

• johnny jtd

kijk eens bovenaan ….

• Jacco

De 147 wordt toch nogsteeds nieuw geleverd?!

Dus als je 'm besteld is de nieuwe 147 er in een paar maanden ;)

Jacco

• dirk

Very funny!!!!!!

• Edwin

Wat wordt er lekker geoordeeld. Ook Arct29 denkt te weten wat het echte Alfa gevoel is. Als dat het echte gevoel is, wat hij/zij uitstraalt, dan wil ik met dat gevoel idd niet geassocieerd worden.

Het boeit niet! Iedereen beleeft het gevoel op zijn of haar manier. De een wat intensiever en op een andere manier dan de ander.

Ja, ik heb ook een Giulietta gehad. Momenteel heb ik het geluk dat ik privé mag rijden en mijn zakelijke kilometers declareren. Daarom kan ik een 156SW rijden. Ik moet wel voldoen aan een bepaalde representativiteit en heb simpelweg een betrouwbare auto nodig, dus een oude Giulia kan niet. Ga maar eens een 156 of nu dan de 159 leasen, als je dat al mag. Mijn werkgever stelt je wat leaseauto betreft de keus uit 7 merken en daar zit Alfa idd niet bij. Al zat ie er wel bij, dan valt een leuke 159 buiten bereik, omdat je maar een x-percentage boven je normleasebedrag mag gaan. Daar waar een 407SW 2.0HDI XS met extra toeters en bellen er makkelijk binnenpast, kun je nèt 159 1.9 JTD Progression met nagenoeg geen enkele extra's rijden. Betaal je dus ook nog doodleuk 50 euro per maand extra.

Voor iemand anders gelden mogelijk bepaalde praktische zaken, waar hij/zij rekening mee moet houden. Een grote kofferruimte, omdat er bv ook wel eens kinderen (en wandelwagens etc) en een hond meemoeten etc. Moet je dan maar een 159 berlina (sedan) rijden en de hond in de kofferbak stoppen? Of moet je dan een 147 rijden en de helft thuislaten? Als leaserijder kun je niet doodleuk wachten tot bv de 159SW op de markt verschijnt: je moet op een bepaald moment een nieuwe auto bestellen. Dan heb je dus geen Alfagevoel? Waar haalt iemand de brutaliteit vandaan om anderen daarop te veroordelen?

• Artc29

Wat ik deed was reageren op een vraag.

De manier waarop de vraag werd gesteld lokt deze reactie uit.

Vooropgesteld is dit mijn mening en dat hoeft de jouwe niet te zijn, ik spreek uit mijn eigen ervaringen.

Ik veroordeel niemand, maar als je in je vraag zet dat je desnoods een BMW wil rijden komt toch héél snel de gemiddelde leaserijder naar voren.

Achteraf bleek dat dus niet zo te zijn, maar dat was uit de vraag absoluut niet te halen, in tegendeel!!

Vandaar dat er zo fel door menigeen gereageerd wordt, je bent alfist of niet.

Een duitse auto rijden is wel het laatste wat ik zou doen.

Maar waarschijnlijk heb je het niet helemaal begrepen, ik refereerde aan de groep auotrijders die we allemaal wel kennen.

En de bevestiging daarvan zat al in de manier hoe de vraag werd gesteld.

• Edwin

Ik heb het prima begrepen, maar jij (ver)oordeelt wel degelijk…:

Verwacht van deze groep rijders geen Alfistigevoel want dat hebben ze niet.

Zij kunnen daar ook niets aan doen, dat gevoel heb je niet als je geen oudere Alfa's hebt gereden

Maar goed, jij je zin…