is ie recht???

• piet

hoe zou je kunnen checken of je auto (chassis??) helemaal recht is?

is daar een soort van ezelsbruggetje voor? bepaalde standaard maten die op te meten zijn bij een 145???

ik zou het namelijk zonde vinden als ik er zometeen bijvoorbeeld een andere uitlaat onder gooi en blijkt dat ie een keer een botsing heeft gehad ofzo?

dan kan ik beter gaan sparen voor een andere auto ipv hier geld in steken!

alvast bedankt!

• Erwin

onder de auto zitten meetpunten die een bepaalde afstand van elkaar afstaan !!

als deze niet juist zijn is de auto dus scheef .. bij de dealer of een schadeherstelbedrijf weten ze welke waarde's .

even een afspraak maken en je bent een hoop wijzer

• Aso 75

Ff op de brug bij een goeie garage en ze kunnen je zo zeggen oftie recht is.

Te recht is ook niet goed hé, krijg je zo'n (doods) kistje…;-)

• willemseles

Maar hoe kom je daar zo bij , dat wantrouwen ?

Als ie zegmaar netjes rechtdoor blijft rijden op de snelweg (handjes even los) , normale rembewegingen maakt, naden lopen mooi door.,etc….dan denk je daar toch niet aan ?

Een uitlaat past (al zou die krom zijn) evengoed.

Alhoewel, vandaag er een katvervanger/middenpijp onder geplaatst (duurde even) ….mijn wagen leek ook zo krom als een banaan eigenlijk :-)

• Rens

Als je uitlaat er niet onderpast, dat had je zelf ook wel gezien dat die krom was :D

Maar zoland de auto uitgelijnd is en ook gewoon recht doorrijdt, dan zou ik me echt geen zorgen maken. Bovendien een schade kan ook goed gemaakt zijn he!!!

Rens

• piet

in ieder geval bedankt voor de reakties!

tja wantrouwen zou ik het niet kunnen noemen! hier en daar hoor je wel een geluidje dat je denkt van dat zit niet helemaal lekker!

maar goed dat kan van alles zijn natuurlijk! en je praat dan ook wel over een auto van 10 jaar oud!

en het stuur blijft licht scheef staan maar heb in een van de vorige onderwerpen gelezen dat dat niet zoveel uitmaakt!

• willemseles

De autohandel wil misschien een auto van 1,2,3 jaar oud nog wel van bijna totall los rechttrekken , maar bij een auto van 10 jaar beginnen ze daar echt niet meer aan.

Die is in geval van ernstige schade meteen totall los en van de weg.

Denk dat je je zorgen maakt om niets.