elec. probleem 156

• arjen

Hallo.

Wie o wie weet wat er aan de hand kan zijn met mijn 156 2.0. Van de een op de andere dag doen mijn achteruit verwarming, mijn ramen, mistvoorlampen en het lampje bij de spiegel in de zonneklep het ineens niet meer. Terwijl de rest van de electra wel gewoon werkt. Ook heb ik al de zekeringen na gekeken en daar is niks mis mee. Ik heb dus ook geen idee wat het kan zijn.

Arjen

• jeroen bos

moet haast toch wel een zekering zijn kan niet anders zou nog maar even goed kijken achteruit verwarming is wel een aparte zekering volgens mij kan wezen dat daar meer dingen op zit

• willemseles

Begin eens met het lampje van de zonneklep te vervangen (ken een verhaal van een 156 Q-system, die niet meer schakelde omdat het mistachterlicht kapot was).

achterreruitverw. zek.nr. 15 (30A)+9 (7,5A)

ramen zek.nr. 5 (30A) en 13 (10A)

mist voorl. nr.1 (15A)

Van een relais is in ieder geval geen sprake.

• arjen

Helaas heb ik het probleem nog niet op kunnen lossen. Het zit hem niet in die zekeringen. Nu heb ik ook nog een aantal relais achter het dashboard kastje gevonden. Is het mogelijk dat een van deze er misschien iets mee te maken heeft?

• Arthur

Zou kunnen , het relais links (van de 4 relais, die uit lijn ligt met de 3 andere)

is het relais van de (voor) mistlampen.

En de andere (van links naar rechts) zijn: Dimlichtrelais dan tijdrelais voor koplampsproeiers en als laatste het relais voor schuifkanteldak,stoelverwarming en elektrisch bediende achterportierruiten.

• Jeroen Hondebrink

Hoi Arjen,

Ik heb een keer meegemaakt met een 156 JTD dat het pootje in de zekeringkast waarop de stekker van de achterruitverwarming verbrandt was. De stekker zelf was ook al niet al te lekker.

Heb toen een nieuwe zekeringkast gemonteerd en het probleem was over.

Groetjes

Jeroen