distributieriem 147

• john

Hallo ben in bezit van een 147, 2 1/2 jr, 49000 km.

Afgelopen zondag 05/02 brak mijn distributieriem terwijl ik voor het stoplicht stond.

Heb ondertussen contact gehad met importeur en het niet echt bevredigde-en belachelijke antwoord ontvangen dat er voor het vervangen van een distributieriem geen richtlijn is? Dus die 60.000 km beurt of 3jr (waarbij hij normaal wordt vervangen)welke in het onderhoudsboekje staat is dus bullshit. Met de opmerking van mijn zijde dat ik hem misschien wel om de 10.000 km zou moeten vervangen werd geantwoord dat is mogelijk meneer er staat gewoon geen richtlijn voor.Volgens de dealer mag/kan dit gewoon niet gebeuren, nee maar het leed is wel geschied en wat blijkt onze nieuwe importeur is heel klantvriendelijk en heeft heel veel vertrouwen in Alfa, maar dan heel anders!!

Heeft iemand hier ook ervaring mee, mijn Alfahart is in iedergeval gebroken en twijfel echt of ik na 3 Alfa's nog een 4de aanschaf.

mvrgr

John

• klaas

Zoals zo vaak wordt weer eens bevestigd dat de importeur zijn hielen licht als zoiets gebeurt. Zodra het veel kost geven ze niet thuis. Erg slecht dit. Volgens mij gebeurt het bij alle merken en is dus niet Alfa gerelateerd.

Veel succes met de afwikkeling iig. Laat niet over je lopen.

Klaas.

• willemseles

Contact met de Bovag opnemen, Tros-radar ,Vara-kassa, consumentenbond.

Vijnd dit echt tragisch …..en ze weten/wisten dit. De 159 heeft niet voor niets weer ketting.

• Ferry 166

Aanpakken via de dealer en anders je rechtsbijstand inschakelen.

• Selespeed.info

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Ook al is de commerciele garantie verlopen, de levensduur van de distributieriem voldoet niet aan de verwachtingen die je ervan mag hebben. Hij is zelfs eerder geknapt dan deze volgens het instructieboekje voor het eerst gecontroleerd moet worden.

Enige tijd heeft een rijder van een ander merk met een soortgelijk probleem ook een rechtzaak gewonnen. Omdat bij deze persoon de distributieriem bijna aan vervanging toe was, heeft hij herstel van de motor na aftrek van de kosten van het vervangen van de distributieriem (want dat was ie binnenkort ook kwijt geweest als het niet mis was gegaan)

• ray

Geweldig die 16v's kijk maar eens op verkoop site's hoe vaak ze worden aangeboden met dis. schade ,erg jammer dat dit zo'n zwake constuctie is.

Ik hoef nooit meer zo'n 16v met riem.

En gewoon alles op alles zetten.

Sterkte

• johnny jtd

laat de dealer om te beginnen eens die uitpsraak van het SGC zien , wordt ie al stiller .