Accu-bescherming

• Herman

Hallo,

Vanmorgen startte mijn AR 156 1.6TS niet lekker. Bij de eerste keer viel de motor direct weer stil, bij de tweede en derde keer lukte het niet, bij de vierde keer met veel moeite. Moest (na het starten even gas bijgeven om niet opnieuw weer stil te vallen en hij maakte de eerste 2 minuten een vreemd geluid. Tot zover heeft mijn Alfa altijd netjes gestart, ook tijdens de vorst (vannacht niet gevroren).

Nu zag ik toevallig zaterdag bij het olie checken dat één accupool (de voorste, dus rood, weet niet of min of plus is) niet is beschermd met een (rode?) afdekhoes. Terwijl ik deze wel had verwacht (sterker nog, volgens mij ook heb gehad).

VRAAG: Wie weet of deze accupool inderdaad moet worden beschermd met een afdekhoes???

Zo ja: heeft het slechte starten daarmee te maken?

Zo nee: wat zou de reden dan zijn van het slechte starten?

• roosje

slecht starten heeft daar niets mee te maken, en zo te horen dat je het een paar keer kan proberen is je accu ook niet slecht.

Het slecht starten kan zoveel zijn, zelf denk ik dat je het in de ontsteking moet zoeken, het was tenslotte lekker vochtig afgelopen nacht.

Check je bougie kabels.

henk

• willemseles

Aardappel in je uitlaat of iemand stiekem de accu verwisseld ?

Rood is altijd plus (zwart min ,aan metaal vast).

Bij mijn 156 zit de rode poolkabel juist aan de achterkant met een zwart plastic boxje erop.

Maar het heeft inderdaad niets met de accu te maken, die startproblemen.

• Herman

Je hebt helemaal gelijk !!!

Rood/plus zit inderdaad achter, onder het zekeringen-boxje.

Dus de zwarte/min wordt bij ook/jullie ook NIET beschermd door een kapje??

Maar hopen dat het vochtig weer de boosdoener is geweest…..

• willemseles

Zo'n plastic of rubber poolkapje is enkel als bescherming, maar hoeft niet.

Stel dat je tijdens het sleutelen even een steeksleutel oid op de accu(polen) legt.

• Herman

Ik zie dat er een aantal lieden regelmatig de prikbord-pagina vullen met nuttige tips.

Bedankt heren!

M.vr.gr.,

een echte Alfa-liefhebber.

• klaas

Loopt hij niet op een noodprogramma om de een of andere reden? Misschien even langs de dealer om te laten horen of hij idd wel goed loopt.

Klaas.

• Herman

Nee, dat lijkt me vooralsnog overbodig. Gisteren en vanmorgen startte en draaide de motor weer prima. Ik hoor niets meer.

Waarschijnlijk heeft mijn bella zichzelf beter gemaakt. Met een beetje extra liefde van z'n baasje…