Beste Alfa-liefhebbers,
Ik heb sinds 2 weken mijn bella (147, 17? velgen) verlaagd (3cm). Het rijgedrag en stuurgedrag zijn er geweldig op vooruit gegaan. Nu hoor ik linksachter een geluid of dat er ergens speling tussen zit. Ik zal het even duidelijker schetsen. Daar waar je de aan de binnenzijde van de auto nog een extra ring (deze je maar op één manier kunt bevestigen) + moer over de bout van de schokbreker kunt plaatsen, komt het geluid vandaan. Door iemand anders te laten rijden en alle bekledingsdelen te verwijderen, heb ik kunnen vaststellen dat het geluid hier vandaan komt. Het is dus net of dat die ring niet goed vast, terwijl deze heel goed is aangedraaid. Het probleem doet zich dus alleen voor als de auto met het achterwerk van een hobbel afkomt. Het geluid klink alsof twee stalen delen heel even loskomen en weer op elkaar vallen. Aan de rechterzijde heb ik hier geen last van.
Een heel verhaal, ik hoop dat er mensen zijn die met dit euvel ervaring hebben, en tips zijn dus van harte welkom.
P.s. Gisterenavond de ophanging nog gecontroleerd of dat er soms geen andere vitale delen loszaten maar dat is niet het geval. We hebben tijdens het verlagen, om alles vast te zetten een luchtsleutel gebruikt.
Groetjes,
Alfa147