reclame voor de echte dealer

  • Pinin49

    3 weken geleden tijdens een snelle rit opeens een onheilspellend geluid uit de motor van de GTV. Ook stationair klonk hij niet echt fijn dus snel naar de dealer (Auto Mondo).

    Waar men vroeger nog gewoon even mee naar buiten liep en kostenloos een diagnose stelde moest ik nu mijn sleutels inleveren en geduld hebben. De monteur naar buiten en ik mee. Meteen een somber gezicht en gemompel over lagers. De GTV op de brug en een tweede monteur erbij. Na wat diskussie leek het mee te vallen. Er was slechts een uitlaatpakking defect. Wel op een moeilijke plaats bij de V6. Terug naar binnen en even afrekenen voor de diagnose 23 euro. Gevraagd wat reparatie zou gaan kosten en na wat overleg tussen de receptie en de chef werkplaats durfde men mij een bedrag van 500 euro te noemen. Schandalig!Inmiddels is de pakking vervangen door een bedrijf waar men nog hart heeft voor het merk (Goos van Pelt) en de rekening bedroeg 160 euro inclusief de APK keuring.

    Dat wilde ik toch even delen. Nu weet ik weer waarom ik nooit meer naar een dealer zal gaan en graag een stukje verder rijd naar de alfaspecialist

    Eric

  • Erwin

    ik heb dit soort zaken bij andere dealers meegemaakt zoals bv bij ford ..

    ik ga er met mijn mondeo naar toe omdat ik een geluidje bij de distributie hoorde , er werd meteen een bon gemaakt waar ik ff moest tekenen zodat ik hun de opdracht gaf (ik wou alleen dat ze ff luisterde) vervolgens zei de monteur dat het om de riem ging en dat deze vervangen moest worden .

    Ik vroeg toen of ik er nog mee kon rijden en zo ja hoelang,want de reparatie kon pas 3 weken later uitgevoerd worden !! het was schijnbaar belangrijker dat een vaste klant zijn olie ververst kreeg dan een spoed reparatie aan een mondeo van 6 jaar oud !!! Het antwoord op de vraag hoelang ik nog kon rijden was alsvolgt , ik zou niet meer dan zo'n 500km rijden . weet u dat zeker ?? ja ik heb wel ergere geluiden uit de distributie horen komen ..

    je raad het al 80km verder sloeg de riem kapot en kosten het geintje me 2048euro

    kop kapot en zelf geen tijd om het te maken (had anders 850euro aan koprevisie en materiaal gekost) schandalig advies en prijzen dus ..

    oja de reparatie duurde ook nog eens een week !!! een beetje monteur trekt hem in een 3/4 uur eraf en zet hem in 2 uur erop !!! en een normaal revisie bedrijf vraagt voor een 16v kop rond de 700euro voor een koprevisie (tenzij alle kleppen krom zijn )

    dus ze maakte hem in de doode uurtjes (waarom anders een week ) en ze verdienden er ff 1200/1300 euro op !!!

    maarja dit had ook bij een ander bedrijf dan de dealer kunnen gebeuren want prutsers lopen er genoeg rond !!

  • Gert

    Ohww, dus je kunt beter monteur wordendan huisarts. Een huisarts vraagt EUR. 26,50 voor een diagnose stellen en die heeft veeeeel meer moeten leren en ook veeeeel meer verantwoordelijkheid……

    Groet,

    Gert

  • Kymo

    Mijn eerste 156 is ook aangeschaft bij Mondo…wat een slechte garage is dat. Ongeloofelijk. Ben wel 8 x terug geweest met dezelfde problemen onder garantie en er was niets te vinden danwel op te lossen.

    Later in Bergen op Zoom terecht gekomen bij Swagemakers…Ze wisten het probleem meteen op te lossen…welliswaar had ik toen geen garantie meer. Rij vanuit Roosendaal effe door naar Bergen en je heb 2x meer service.

    Maar helaas ook Swagemakers weet van de prijzen.

  • Henkie

    of ga naar Steenbergen daar zit v Vlimmeren.

    maar ik begrijp je heel goed, laatst met mijn 33 bij Otten in Breda geweest om hem uit te laten lezen……

    ten 1e kregen ze deur niet open omdat ze met de sleutel van mijn 155 aan prutsen waren….. (zit aan de zelfde bos)

    ten 2e kreeg de monteur in kwestie de wagen niet gestart omdat hij het contactslot niet kon vinden……

    ten 3e, eidelijk gestart…. krijgt ie um niet in zijn 1e versnelling dus laat hem tot 3x toe afslaan……

    ten 4e wist dezelfde monteur niet eens waar hij zn laptopje op aan moest sluiten……

    en zo kan ik nog wel even doorgaan…………

    dus mij zien ze nooit meer bij Otten en ook niet bij Mondo…..

    heb ook wel goede ervaringen met Verhoeven in Standaardbuiten.

    Henk

  • J Edelbloedt

    Tja…..

    Mondo ten voeten uit……

    Ikzelf ga altijd naar een ECHTE dealer in t krabbegat!

  • J Edelbloedt

    Aardige vent Rom, en verstand van zaken….zolang hij maar geen spiegel hoeft te plaatsen……..

  • AR-145

    Typisch AutoMondo!

    Voor service en kennis kun je inderdaad beter doorrijden naar Swagenmakers in Bergen op Zoom, deze maand a.k.a. het Krabbengat, maar dit even terzijde.

    Succes!

    AR-145

  • Henkie

    Spiegel:?

  • Olaf

    Hallo,

    Ik hoor het alweer! Je moet de juiste adresjes weten wil je niet een oor aan genaaid

    worden.

    Bijdeze heeft iemand een goeie/betrouwbare adres(jes) voor mij in Gelderland voor mijn Bella.

    Alvast vriendelijk bedankt!

    AR: 156/166.