doe ik hier goed aan ??

• Erwin

hoi ,

ik heb vandaag proef gereden in een 156 2.0 16v met lpg g3 .(bjr 98)

Nu viel mij op dat de auto in tegenstelling van wat ik dacht echt super rijdt , lekker pittig goed in het bochtenwerk en ook het remwerk was om naar huis te schrijven .

alleen een paar dingen vielen mij op en ik vraag me af of het bij dit type normaal is !!

de wagen had als je hem doortrok een soort roffel in de uitlaat , en toen hij flink warm was getrokken(netjes warm gereden) toen tikte de klepjes lichtjes .. geen naar geluid of hard tikken gewoon tikken !! is dit normaal bij alfa ??

ook viel mij op dat hij van onderuit niet echt super pakte , komt dit door de lpg ??

En waar moet ik rekening bij houden bij de aanschaf van een 156 ??

alvast bedankt

• willemseles

Dat ie van onderuit (1000/2000 tpm) slecht oppakt klopt.

Nokkenasversteller geeft pas een extra duw vanaf 3000 tpm, en daar bovenop de 16v's die het van hogere toeren moeten hebben.

(ik merkte het vooral bij afrijden van stadsrotondes).

Lpi geeft juist wat meer koppel dan de benzine versies.

Tikken bij warme motor hoort ie niet te doen.

Bij koude start kun je soms wel de eerste secondes de nokkenasversteller horen (olie moet op druk komen).

In welke prijsklasse ligt deze (of zoek je) ?

• willemseles

Ben je trouwens niet in de war met iets anders ?

Dat tikkend geluid kan ook de elektro-magnetische injectoren zijn (is normaal)

• Erwin

heel goed !!

Na wat speurwerk kwam ik er ook achter dat het geluid van de elektro-magnetische injectoren is en niet van de kleppen !!

alleen is het bij dit merk/type net wat luider dan bij de meeste andere merken ..

de prijsklasse is tussen de 5.500 en 7.000 euro ..

Bedankt !!

ps. nog enig idee wat die uitlaat roffel is ??

• willemseles

Mijn perfecte mag weg voor E 7150,- (okt.' 99 /lpi)

Zie autoweek.nl (Bazaar)

• Erwin

ik heb hem net even bekeken en hij ziet er goed uit !! alleen zoek ik een donkere dus zwart of donker blauw ..

maar bedankt voor de info en het aanbod ..

Hoe kom je trouwens op 170pk uit ?? tunen ?? Uitlaat ??