156 selespeed probleem

• kaily

hallo mensen,

ik ben eigenaar van een hele mooie alfa 156 selespeed uit 99.

ik heb ook al de nodige onkosten gehad van onder andere een hydraulische pomp,

een motor koel pomp (of zo iets).

nu reed is 2 dagen geleden bij een stoplicht weg (in de city stand) en wilde hij niet in de 2e versnelling maar ging direct naar 3.

terug schakelen doet hij wel via de 2e versnelling.

gisteren reed ik vlug effe om te kijken en toen schakelde hij wel weer op via de 2e versnelling.

gekeken en de olie van de selespeed was leeg.

moet ik nu gaan denken aan een kapot bakoog zodat er een complete nieuwe versnellingsbak in moet of is het alleen maar die lekkage??

wie heeft al een idee??

• willemseles

Het is doorzichtige transparante olie (kan je niet in het donker checken).

Even langs de dealer rijden, die het bijvult (meestal uit een tank) .

Is nergens te koop.

Mijnes is laatst gratis bijgevuld als service.

Gewoon in de gaten blijven houden daarna.

• kaily

heeft het dan niks met de versnellingsbak te maken, want dat is een behoorlijke uitgave???

• willem

Hoi ,

Wil je niet bang maken maar hier kan het duseventueel op uitdraaien

Ik had/heb ook selespeed problemen weliswaar met een 147 ook olie lekkage van de slespeed unit,deze moet nu worden vervangen kosten 2000 euro.(3 weken geleden gekocht)

Hoop voor jou dat je meer geluk hebt.

• kaily

bedankt voor je reactie, hopelijk is de schade niet te groot.

maar effe nog 3 vragen,

vertoonde jouw auto precies dezelfde kenmerken, dus dat hij niet oplopend schakeld van 2 naar 3 maar wel teruglopend en dat hij de volgende dag weer wel perfect schakeld zonder ook maar 1 keer te haperen??

kan het zijn gaan lekken omdat er net een nieuwe hydraulische pomp inzit (nog geen maand oud) ?? en er nog geen maand geleden nieuwe olie in de selespeed is gedaan?? en dat niet goed gemonteerd is??

kan het anders zo zijn dat hij opnieuw gecallibreerd moet worden??

alvast bedankt.

• willem

Mijn problemen waren wel anders,kreeg hem haast niet van N naar zn 1 verder opschakelen was ook vaak een probleem.

Ook werdt bij stil stand de bak niet in zn 1 gehouden maar viel steeds terug naar zn N.

Oorzaak dus te weinig olie,bij mij door een gescheurde selepeed unit op de versnellings bak.

Hopen er bij jou iets anders lekt.

Sucses en ja ook sterkte ….

Willem

• kaily

bedankt voor de info, ben al een stuk wijzer.

• Ab

Hallo, een hele tijd geleden maar weet je nog wat de oplossing voor het probleem was?

gr. Ab

• selespeed

hallo mensen

ik ben de trotse eigenaar van een selespeed uit 2000

wat mij vandaag overkwam

als ik rem valt tie soms gewoon uit. ik heb alles gecheckt maar er leek nikks mis mee te zijn (volgens mij)

heeft iemand ook dit probleem of weet iemand waar het aan kan liggen

alvast bedant

gr alfa for life

• James

Ik had ook hetzelfde probleem en ik keek naar de oplossingsgids van geometry dash deadlocked

en het probleem van kapotte remmen was opgelost.