156 of 166

• berny

hoi een vraag ik zit te twijfelen tussen een 156 en een 166 wie kan me helpen bij mijn besluit zit er veel verschil tussen deze 2 alfa,s qua rijden enzo en waar moet ik op letten bij een 166 en is een 166 van binnen een heel stuk ruimer dan een 166 ? wie heeft er een paar nuttige tips voor mij

• Ferry 166

Na een 156 2.0 gehad te hebben en een 166 2.5 V6 nu zou je een 166 aanraden. Kwalitatief een duidelijk beter gebouwde auto, meer ruimte m.n. achterin en kofferbak ( ik heb kids ) en veel comfortabeler. Gaat je idee meer uit naar sportiviteit dan is een 156 met sportpakket een beter plan. Een 166 is van huis uit wat slapper in de ( achter- ) veren. Maar daar is natuurlijk ook wat aan te doen. Dus een 166 is net zo sportief te maken als een 156, en biedt daarnaast meer ruimte, standaarduitrusting en bouwkwaliteit. We horen wel wat je keuze is geworden.

• Aspro166

Na een 156 1.8 nu een 166 2.0. Hetgeen Ferry schrijft kan ik beamen. Wanneer je voor een 166 mocht kiezen, is de 2.0 qua vermogen iets aan de magere kant daar de 166 een stukje zwaarder is dan de 156.

Groet,

Glynn

• Alfaatje

belangrijk dus; waar heb je auto voor nodig. ik heb geen gezin en rijdt een 156. Lekker sportief, heerlijke wegligging, voldoende ruimte voor boodschappen