Ik rij bijna 40.000 km per jaar in mijn 147 JTD 115pk Distinctive
De 147 is zeer betrouwbaar gebleken, ik heb geen enkel probleem nog gehad.
De JTD is snel en soepel en bovendien zuinig. Ik rij ongeveer 6.1 L/100Km. Vooral in de file vind ik de Diesel fijner dan de benzine. Ik heb hiervoor 2 x een 156 1.6 gehad op G3 gas.
De 1.6 is was soepeler dan de 1.6 veloce. Ik heb beiden gereden en vond in de stad de 1.6 fijner. De 1.6 veloce is wat beter op de snelweg, al scheelt het toch niet heel veel. De 2.0 is wel duidelijk een hele fijne motor. Maar de JTD is stiller en ook behoorlijk rap.
De 150pk JTD vind ik zelf wat zenuwachtiger en vooral alleen krachtig op hogere toeren. Wat ik voor een diesel niet prettig vind. Maar hij trekt wel als een lier. Een proefrit maken zal veel duidelijk maken.
Kies voor een Distictive, omdat hier de geregelde airco inzit en LM velgen standaard zijn. Als je dan andere velgen wilt, kost dat minder. Ik heb zelf de 16" selespeed.
Let ook op de stoelen, lende steun verstelling is niet standaard, maar zit in het comfort pakket.
nadelen ?
De instap acterin in de 3 deurs is niet top. Maar ja de 5 deurs is iets minder mooi
De derde hoofdsteun belemmerd het toch al niet zo goede uitzicht naar achter
De draaicircel is vergelijkbaar met een vrachtwagen.
Ik heb ivm met schade nu een Astra en kan niet wachten tot mijn 147 weer terug is…