overstappen

• Cas

Heren, dames Alfa rijders,

ik ben zelf totaal niet bekend met Alfa Romeo maar ben zeer gecharmeerd van de 147. Rij zelf sinds jaar en dag BMW maar ben voor de looks van de Alfa gevallen, kunnen jullie mij als Alfisten de ins en outs van de 147 vertellen zodat ik zelf nog enthousiaster raak? Heb verscheidene autotests gelezen en daar kwam de 147 goed uit de bus. Ben alleen nog in dubio of het diesel of benzine wordt. Alvast bedankt voor de reacties.

• J Edelbloedt

Ga maar eens rijden!

Overtuig jezelf, lijkt me verstandiger dan jezelf LATEN overtuigen

• 33GTV33

Dat hoor je niet zo vaak, een bmw rijder die Alfa gaat rijden! Maarr.. je krijgt er geen spijt van hoor!

De 147 is natuurlijk een erg mooie auto en qua problemen ook een betrouwbare auto! Ik weet niet of je een nieuwe koopt, maar dan in dat geval is de Jtd 16v wel aan te raden. Bij de benzine versies 1.6 1.6 Veloce of 2.0 is minimaal de 1.6 Veloce (met nokkenasversteller) aan te bevelen. De 1.6 zonder nokkenasversteller (105pk) is wel erg matig, vind ik zelf. Verder is er ook een 147 GTA met een 3.2 V6 motor. Maar dat is, wat mij betreft, een hele andere auto! Ik krijg niet de indruk dat je daar naar op zoek was.

Ik jou geval zou ik eerst eens voor jezelf duidelijk maken welke motorvariant je eigenlijk wilt, en daarna kun je gericht gaan zoeken naar jou 147!

Groeten en Succes!

Aart

Via onderstaande link wat foto's van de 147 van een vriend van me..

http://spaces.msn.com/members/AlfaRomeoGtvTurob/

• _Alfa_Michel

Cas,

Van BMW naar Alfa? Hmmm, mooi, maar lijkt met qua rijeigenschappen ireele keuze.

De 147 is de directer sturende van de 2. Zit wellicht beter (standaard) en is rijker aangekleed (auto.airco, bi-zone, armsteun beter etc…)

Maaaaaaar welke BMW wil je hem mee vergelijken? Zowel de 3 als de 1 zijn in meer dan 1 opzichten de superieurdere auto.

Wegligging is uitmuntend, motoren zijn krachtiger (diesel) en remmen vele malen beter. Dan moet je ook nog naar de financien kijken. BMW beter dan Alfa.

Maar toch….. de Alfa 147 met zijn karakteristieke lijnen en hooggesneden raamlijnen, fantastisch stuurhandelingen……en dat geweldige dash.

Je ziet het. Ikzelf (ex-Alfetta, Guilietta, Alfetta GTV, 75 (2x), 156, GTV 3.0, 166 3.0 en uiteindelijk de 156 GTA) zou de BMW kiezen, voor zijn rij eigenschappen.

Als je dan toch kiest voor de 147, benzine: vanaf de 2.0 (niet Selespeed), diesel de 1.9 met 140pk en dan chippen die handel! Verlagen en grotere wielen. Kleur zwart of Nuvola Bianco met 25% getinte ramen :)

Voila!

Michel

• Alfagek

Ik heb met een BMW 1 serie en met een 147 gereden. Beide diesels. De BMW 118d en de 147 115 pk. Persoonlijk boeit mij de 147 veel meer. Het enige + punt voor de BMW is zijn achterwielaandrijving, maar dat was het wel. Verder vind ik het gewoon geen spannende auto. Het is allemaal net iets tè netjes en clean… Als je voor het mooie van auto rijden gaat, is de 147 (mijn mening) de beter keus…

Maar ik zou zeggen, ga met allebei rijden en vergelijk wat je zelf beter/fijner vindt! Er is er maar 1 die die beslissing kan maken en dat ben je zelf!

Groetjes,

Alfagek

Bas

PS. Laat ons wel ff weten wat het geworden is…

• eelco van vliet

Ik rij bijna 40.000 km per jaar in mijn 147 JTD 115pk Distinctive

De 147 is zeer betrouwbaar gebleken, ik heb geen enkel probleem nog gehad.

De JTD is snel en soepel en bovendien zuinig. Ik rij ongeveer 6.1 L/100Km. Vooral in de file vind ik de Diesel fijner dan de benzine. Ik heb hiervoor 2 x een 156 1.6 gehad op G3 gas.

De 1.6 is was soepeler dan de 1.6 veloce. Ik heb beiden gereden en vond in de stad de 1.6 fijner. De 1.6 veloce is wat beter op de snelweg, al scheelt het toch niet heel veel. De 2.0 is wel duidelijk een hele fijne motor. Maar de JTD is stiller en ook behoorlijk rap.

De 150pk JTD vind ik zelf wat zenuwachtiger en vooral alleen krachtig op hogere toeren. Wat ik voor een diesel niet prettig vind. Maar hij trekt wel als een lier. Een proefrit maken zal veel duidelijk maken.

Kies voor een Distictive, omdat hier de geregelde airco inzit en LM velgen standaard zijn. Als je dan andere velgen wilt, kost dat minder. Ik heb zelf de 16" selespeed.

Let ook op de stoelen, lende steun verstelling is niet standaard, maar zit in het comfort pakket.

nadelen ?

De instap acterin in de 3 deurs is niet top. Maar ja de 5 deurs is iets minder mooi

De derde hoofdsteun belemmerd het toch al niet zo goede uitzicht naar achter

De draaicircel is vergelijkbaar met een vrachtwagen.

Ik heb ivm met schade nu een Astra en kan niet wachten tot mijn 147 weer terug is…