Alfa 147 JTD of LPG

• Arjan

In verband met verandering van baan moet ik een auto kopen. De laatste 2 jaren reed ik in een lease Peugeot 307 XSI 2.0 HDI 110 pk.

Omdat ik al jaren fan ben van Alfa, wil ik graag een 147 JTD of 147 LPG G3.

Heeft iemand tips voor goede en betrouwbare adressen, JTD of LPG, en waar ik verder op moet letten.

• Nathan

persoonlijk vind ik de diesels erg mooi van alfa

vooral de wat snellere, ook erg goed eens te chippen.

120 pk met novitec naar 140pk draait heerlijk, de originele 150 is ook een topper.

succes

• Arjan

Voor de prijs zal het dan wel een 115 PK worden. Eventueel nog op te voeren dus. Zijn er nog punten waar ik op moet letten bij een auto van 2001 met 180.000 op de teller?

• black145qv

Goede keuze!

Jtd of g3 is allebei goed! Persoonlijk vind ik de jtd 16v (150 pk) een hele fijne motor! Maar de jtd 8v (115 pk) is ook een prima motor. Als je voor gas gaat neem dan de 1.6 120 pk of de 2.0 155 pk de 1.6 105 pk vind ik net iets te weinig. Over Wim Prins hoor ik veel goede verhalen.

succes met de zoektocht!

• rene

Wim prins is top. Rij zelf een GT, mijn vrouw een 147 en net een Spider daar gekocht. Ook zakelij kvoor mijn bedrijf een paar Alfa's. Top dealer. Moet je zeker een bezoek aan brengen. Kost mij ook altijd 80 km heen en weer 80 km terug maar service is geweldig.black145qv schreef:

>

> Goede keuze!

>

> Jtd of g3 is allebei goed! Persoonlijk vind ik de jtd 16v

> (150 pk) een hele fijne motor! Maar de jtd 8v (115 pk) is ook

> een prima motor. Als je voor gas gaat neem dan de 1.6 120 pk

> of de 2.0 155 pk de 1.6 105 pk vind ik net iets te weinig.

> Over Wim Prins hoor ik veel goede verhalen.

>

> succes met de zoektocht!

• J Edelbloedt

Persoonlijk zou ik voor de JTD gaan, zeer betrouwbaar.

Heb nu zelf een kleine 200.000 km met de Jtd mogen sturen.

Het enige ik heb hoeven vervangen waren:

gloeibougies

multiriem

distributieriem

Verder zou ik altijd een anwb of dekra keuring uit laten voeren,

succes