Kan de luchtmassameter bij defect invloed hebben bij een 156 1.8 Lpi ?
Of - bij contact uit/warme motor - de dikke LMM stekker losklikken en dan rijden .
Als hij dan wel goed doortrekt in hogere versnellingen , weet je dat de LMM zijn langste tijd heeft gehad. Niet te lang doen, want zo doende loopt hij op een nood-programma.
Maar uit laten lezen (al rijdend moet dat) is het beste natuurlijk. Een defecte kan zo 30 pk schelen …..tel uit je winst :-)
Bij een benzine auto mag je de luchtmeter niet afkoppelen. Dan raakt ie zeker van slag. Bij het uitlezen geeft de apparatuur bijna nooit de luchtmeter als fout. Meestal de lambda sonde en/of integrator lambda sonde. Maar soms geeft ie geen enkele fout.
Als de luchtmeter stuk is krijg je een arm mengsel op hogere toeren en belasting. Als ie flink stuk is ook in lagere toeren en minder belasting.
Mijn '98-er 156 1.6 op LPG loopt bij warme motor niet goed stationair (niet stabiel, zagend, op zowel LPG als benzine). Als ik bijv. moet stoppen voor een stoplicht en de koppeling intrap, dan valt het toerental te ver terug en schiet weer omhoog. Dit herhaalt zich een paar keer totdat het toerental stabiel wordt. Met stroomverbruikers aan is dit erger. Ook met het inparkeren valt de motor soms zelfs stil.
De stappenmotor op het gasklephuis is reeds vervangen (leek iets beter, maar is weer hetzelfde) en het gasklephuis is helemaal schoongemaakt. Systeem is uitgelezen, maar geen storing gevonden. Kan dit ook de luchtmeter zijn? De motor loopt verder OK en houdt niet in.
Groetjes,
Henry
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?