ontwaseming 156

• Michel

Ik heb mijn 156 1.9 jtd sw ingeruild voor een 2.4 jtd sw (kan ik iedereen aanraden, geweldige motor).

Maar….ten opzicht van mijn vorige 156 ontwasemd deze erg slecht (met de knop op MAX). Wie weet waar dit mee te maken kan hebben? Want dit is erg lastig in deze tijd van het jaar.

mvrgr,

Michel

• potenza

Pollenfilter vernieuwen.

Condensbak airco verstopt bv

Slecht werkende airco

• Henkie

te lage buitentemperatuur….

• Michel

Een slecht werkende airco zou kunnen. Want hij koelt ook niet zo goed als mijn vorige 156.

Weet je waar dat aan kan liggen?

potenza schreef:

>

> Pollenfilter vernieuwen.

> Condensbak airco verstopt bv

> Slecht werkende airco

• Alfalfa

Nope, heb hetzelfde probleem gehad. Ramen beslaan, recirculatie schakelt steeds weer in. Vandaag nieuw pollenfilter en aircolaten checken. Nu werkt alles weer (automatisch) goed!

• Herman

Heb hetzelfde probleem. Mijn voorruit beslaat juist vreselijk als ik instap. En de Max-stand doet niet veel bij mij. Deze komt pas heel laat op gang. Juist de eerste minuten wil ik volle “blow”. Dus zet ik 'm maar op 4.

Is het normaal dat de Max-stand pas later op gang komt?

• Michel

De max-stand komt inderdaad pas op gang als er warme lucht geblazen kan worden, oftewel de motor warm wordt. Dan is het pas effectief nl.

Voor mijn probleem, slechte ontwaseming, laat ik de airco checken en het pollenfilter maar eens vervangen (met dank voor alle tips)

• Roegbainder

Exact dezelfde ervaring met m'n 156 1.9jtd. Zet m inderdaad ook eerst op 4. Het filter wordt binnenkort ook vervangen. We zullen zien.

Grtz