alfa 156

• martijn

Ik ga waarschijnlijk mijn alfa 156 jtd inruilen voor een audi a4. Nu staat er 226.000 km op en hij moet binnenkort gekeurd worden met daarbij natuurlijk de nodige kosten zoals distributieriem, grote beurt noem maar op!

. Nu krijg ik nog best een aardige prijs terug voor mijn alfa als ik hem inruil op de audi Tdi.

Ik ben bang als ik nog 30.000 km erbij rijdt, de alfa heel weinig meer waard is.

Ik weet dat ik op een alfa forum zit (dus geen Audi-freaks), maar klopt het wat ik zeg of kan ik die 30000 er makkelijk bijrijden? Wie heeft er tips over wat te doen!!

Alvast bedankt!

• black145qv

Volgens mij maakt het niet veel uit of hij nou 220.000 heeft gelopen of 250.000 onderhoud krijg je ook met een audi dus dat maakt niet uit! Ik zou persoonlijk nog ff doorrijden met de alfa want die ga je heel erg missen als je een audi hebt!!!!!!!!!! En waarom niet weer een alfa?

• Henry

Als je een andere auto koopt moet er altijd geld bij en weet je niet altijd wat je krijgt. Eén ding is zeker: je betaald altijd een stukje winst voor de handelaar.

Als jouw 156 verder goed is en alleen gekeurd hoeft te worden, dan lijkt mij dat geen reden om 'm in te ruilen. 300000km extra zou dan geen probleem hoeven te zijn. Als er los van de keuring onderhoud aan zit te komen, dan kost dit geld om dit uit te laten voeren en dan heb je weer goede auto. En het is inderdaad wat black145qv zegt: ook de andere auto zal onderhoud nodig hebben.

Het is jouw keuze: een auto die je kent en kosten voor onderhoud en keuring of geld kwijt voor een auto met misschien een nieuw APKje, maar die ook onderhoud nodig heeft.

Succes!

Henry