Prijzen Brera bekend

• cees

Wie nu nog niet doorheeft dat zelfontbranders de benzinemodellen

inhalen en overtreffen qua prestaties (koppel, pk, duurzaamheid) is erg blind (of aso)

Verder is het de brandstof van de toekomst, je zal er aan moeten

wennen dat toekomstige auto's op PPO of andere biologische varianten

gaan rijden, zijn we gelijk minder afhankelijk van het politieke en

godsdienstig klimaat in het midden Oosten.

Discussies op het forum anno 2014 gaan dan:

Mijn visconti ruikt de eerste 5km naar oliebollen….. ;-))

• johnny jtd

helemaal mee eens, enne de mijne krijgt af en toe al een paar flesjes zonnebloem olie ….voor het milieu zal ik maar zeggen.

• artc29

Diesels zijn snel, zuinig en geven bergen trekkracht.

Maar ook de moderne diesels kunnen mij helaas niet bekoren, doe mij het joelen van mijn 2.0 8V maar als ik hem doortrek naar 7000 T/pm.

Of terugschakelen tot 5500 T/pm om dan direcht weer door te trekken in de begrenzing.

Raampje open en genieten van een heerlijk geluid met sportdemper en open pijp.

Die beleving en sound kan geen diesel tegenop.

Door het koppel lopen ze veel te kort door de versnellingen, doodsaai!

En het geluid is allesbehalve sportief.

Juist dat sportieve gevoel van een Alfa is wat ik niet kan vinden in een diesel.

Snelheid prima, gevoel en beleving 0,0

• Tom Squadra33

Wat verder meespeelt is het gewicht van de dieselmotor rond de vooras.

Niet ideaal voor een dynamisch weggedrag.

Verder is de zuinigheid relatief. Zeker de zware diesels die sportief bereden worden lusten behoorlijk veel meer dan de mooie fabrieksopgave.

Zou leuk zijn een vergelijkende test te doen tijdens een Alfa evenement op het circuit.

Een echte vergelijking tussen een benzine auto en gelijkwaardig dieseltype heb ik nog vaak gezien. Het blad GTO had een keer zo'n vergelijking.

Meestal won de benzine het vanwege het gevoel. Alleen de BMW won van zijn benzine broeder vanwege de biturbo.

• TweetyV6

cees schreef:

"Wie nu nog niet doorheeft dat zelfontbranders de benzinemodellen

inhalen en overtreffen qua prestaties (koppel, pk, duurzaamheid) is erg blind (of aso)"

De peer is een grotere appel omdat ie niet rond maar langwerpig is.