Hallo allen,
Vraagje ik wil overstappen van benzine naar diesel!
Scheelt het qua brandstof veel? 1 op hoeveel rij je op diesel?
Thxs alvast!
Gr. AR 156.
Verbruik van een diesel is ook weer afhankelijk van het soort diesel krachtbron welke je gaat aanschaffen..
Een JTD zal minder gebruiken als een TD om maar ff een voorbeeld te noemen.
Verbruik is ook weer ernstig afhankelijk van de rijstijl van de bestuurder en van de rit afstand.
Maar 1 op 20 is mogelijk (moet je wel erg lange stukken rijden en een constante snelheid aan houden )
Mijn geval is wellicht heel extreem, ik ben van een Spider 3.0v6 naar een 147 1.9JTD gegaan… was even pijnlijk om de Spider eruit te moeten doen uiteraard, maar ja, iedere werkdag 120km rijden met zo'n zuipschuit dat werd echt te gek.
Afijn, ik rijd dus 120km per dag, waarvan 110km snelweg, meestal zonder files. Met de Spider reed ik ongeveer 1 op 9, met de JTD 1 op 16. Bijkomend “voordeel” van diesel rijden is dat ik merk dat je onwillekeurig toch wat relaxeder gaat rijden, wat het verbruik natuurlijk ten goede komt. Met de Spider was het toch leuk om af en toe een tussenaccelaratietje te plaatsen, met de diesel heb ik die neiging veel minder.
Kortom: ik baal nog steeds een beetje van het afscheid van m'n Spider, maar m'n portemonnee is zeeeeeeeer tevreden!!!
lon schreef:
> Maar 1 op 20 is mogelijk (moet je wel erg lange stukken
> rijden en een constante snelheid aan houden )
Mjah, da's wel heel optimistisch hoor. Misschien als je honderden kilometers achter elkaar constant 90 rijdt. 1 op 16 is voor een 147 1.9JTD een redelijke score bij kruissnelheden tussen 100 en 120 voor langere ritten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?