Telefoon Nav+ 147

• Herman

Hallo,

Sinds twee maanden ben ik in het bezit van een Alfa 147 met navigatie en telefoon, nav+. Ik wilde graag ook bereikbaar zijn in de auto, en heb daarom een duosimkaart gekocht van T Mobile. Heb ook een abonnement bij T Mobile, dus vandaar. De autotelefoon werkt goed nu. Ik kan mensen goed verstaan enzo, dus niets mis mee. Maar als ik in de auto zit en heb mijn mobiele telefoon naast mij liggen en ik wordt gebeld, dan gaat zoals het hoort de autotelefoon rinkelen en niet mijn mobiele. Dat werkt dus goed. Alleen wanneer mijn mobiele telefoon aanstaat en ik niet in de auto zit, dus autotelefoon staat uit, ben ik zelden tot niet te bereiken op mijn mobiele telefoon. Als iemand mij dan probeert te bellen, krijgt hij of zij direct mijn voicemail, zonder dat mijn mobiele telefoon ook maar 1 keer is overgegaan. Vaak krijg ik pas na uren een sms bericht dat ik een voicemail heb. Het probleem is begonnen toen ik de autotelefoon met hetzelfde nummer ben gaan gebruiken. Heb al met T Mobile gebeld en zij zeggen dat het iets met de doorschakeling van de toestellen te maken kan hebben en / of met de gprs verbinding. Nu heb ik deze beide opties al geprobeerd, maar het probleem blijft zicht voordoen.

Mijn vraag is dan ook, of dit iemand bekend voorkomt en wat dan eventueel het probleem is en wat de oplossing mogelijk kan zijn.

Ik hoor het graag, want ben nu heel moeilijk bereikbaar en dat is niet de bedoeling van een mobiele telefoon.

Alvast bedankt.

• Rob

Hallo Herman,

Ik heb dezelfde constructie maar dan met Vodafone en ik heb ontdekt dat ik de gewone telefoon moet uitzetten als ik in de auto zit. Het is meerdere keren gebeurd dat de gewone telefoon belde terwijl de autoteleffon aan stond. Daar heb je natuurlijk geen autotelefoon voor.

Het probleem met de gewone telefoon die niet werkt terwijl de auto(telefoon) uit staat ken ik niet maar wellicht kun je het oplossen door de gewone telefoon ook uit te zetten in de auto. Als je uitstapt meldt de gewone telefoon zich weer aan op het netwerk en dan moet het volgens mij goed gaan.

Succes,

Rob

• AlfaRari

Herken je verhaal, heb met een duokaart via KPN hetzelfde probleem, de oplossing is als je de auto verlaat, je telefoon een keer uit en aan schakelen bij wijze van reset.

In de praktijk doe ik nu als volgt, voor dat ik de auto op contact zet schakel ik m'n GSM uit en als ik weer uit de auto stap zet ik em weer aan, niet echt ideaal maar wel werkbaar.

Kennis van me heeft een abbonement met doukaart (en 147 met nav en telfoon !) bij vodafone, hij heeft helemaal geen last van dit probleem, kan gewoon beide telefoons door elkaar gebruiken. Het is dus blijkbaar provider afhankelijk of zou het aan merk en type telefoon liggen………………

groetjes Henk

• Herman

Rob,

Bedankt voor je reactie. Ik zal het proberen. Ze gaven dit bij T Mobile ook wel aan, dat ik dit eens moet proberen, maar het leek mij zo raar. Het werkt dus bij jou net andersom. Ik blijf het vreemd vinden, want als ik om s ochtends om half acht naar mijn werk rij, zet ik de autotelefoon aan en staat de mobiele nog steeds uit. Wanneer ik op mijn werk kom, zet ik de auto uit en schakelt ook de telefoon automatisch af. Als ik kan dan mijn mobiele op mijn werk aanzet, voor de eerste keer die dag, komt het voor dat ik om half negen mobiel wordt gebeld en krijg ik gewoon contact. Even later wordt ik dan weer gebeld en krijgt die persoon direct mijn voicemail. Vaak krijg ik dan pas uren later een bericht dat ik een voicemail heb.

Moet ik dan mis bij het uizetten van de auto eerst mijn autotelefoon handmatig uitschakelen???

Groet,

Herman

• AlfaRari

Het merk en type telefoon is dus zo te concluderen de oorzaak, ik heb een NOKIA 6021 en jullie?

Iemand hier die een instelling kan bedenken die mogelik van invloed is op dit “eigenaardigheidje”?

groetjes Henk

• Herman

Henk.

Ben dus niet de enige die het probleem heeft, dat scheelt alweer. Heb zelf een nokia 6230. Ik zal je advies een proberen, wel omslachtig, maar als het maar werkt.

Groet Herman

• Hans

Ik heb ook Connect NAV+ en een duo-simkaart van T-Mobile en ken het probleem niet. Zet wel altijd consequent m'n mobiel uit als ik in de auto stap. Dit is mij trouwens ook expliciet geadviseerd toen ik telefonisch m'n duo-simkaart aanvroeg bij de klantenservice van T-Mobile. Als ik de auto uit ga gaat m'n mobiel (een Qtek 8020) weer aan, en dat geeft tot nu toe geen problemen.

• Marcello 147

Je hebt helemaal gelijk Hans. Uitzetten dat ding alvorens te starten, autotelefoon neemt het dan probleemloos over.

Je kunt de telefoon ook op vliegtuigmodus zetten als dat kan. Werkt ook prima en je kunt nog wel bij je adressen, agenda, etc! Als je de auto afzet kun je de vlieftuigmodus of je telefoon weer aanzetten en dan gaat het bij mij in ieder geval altijd goed. Overigens herken ik wel dat SMS jes soms langer op zich laten wachten, mogelijk komt dat door het switchen.

'kheb ook een Qtek9200 (?), ook een 147 met de hele ratteplan, werkt helemaal top!

• Herman

Hallo jongens,

Nou, ik heb vandaag al jullie adviezen uitgeprobeerd en tot nu toe lijkt het te werken. We zullen afwachten of dat ook zo blijft.

In iedergeval bedankt voor jullie reacties.

Alvast een prettig weekend.

Groet,

Herman

• JC

Voordat je de alfa telefoon gebruikt moet je de gewone mobiel uitzetten dan is het probleem opgelost