start probleem alfa 146

• jerry

hallo allemaal

ik heb sinds kort een alfa 146 1.6 boxer

maar het inspuitsysteem lampje gaat niet branden en het lampje met een sleutelcode blijft branden en starten doet hij wel maar aanslaan niet weet iemand hier iets over

alvast bedankt jerry

• J Edelbloedt

Startblokkering schakelt niet uit dus…..

Software probleem, heb je het al geprobeerd met de reservesleutel?

Wellicht helpt het ook de accu even los te gooien, wellicht dat het systeem zich dan reset?

• willemseles

Als je de originele codekaart erbij hebt, staat daarop de noodstartprocedure aan de hand van de cijfers en de contactsleutelstand.

• Jerry

Bedankt voor jullie reacties….

Vandaag ben ik al een beetje aan het puzzelen geweest, echter heb ik nog steeds niet de oorzaak kunnen vinden.

De accu heb ik, na een telefoontje met de Alfa dealer, inderdaad los gehad en dit heeft geen zoden aan de dijk gezet.

Daarna heb ik, omdat ik de kaart met code's niet bezitte, de Alfa dealer gemaild waar de auto is uitgegeven.

Deze heeft mij netjes de code's verstrekt.

Ik heb ze nog niet geprobeerd met behulp van de noodstart procedure maar het zou eventueel wel kunnen werken…

Echter is dan het probleem met de inspuiting nog steeds niet verholpen want met contact aan doet het lampje nog steeds niets…..

Nu heb ik wel het hele dashboard los gehaald om te zien of er eventueel een storing in de bedrading zou kunnen zitten maar ook dit heeft geen oplossing gegeven.

Iemand nog nuttige tips??

En wie heeft er ooit een Alfa gezien met een kapotte ECU??

• potenza

Probeer eerst de noodstart procedure,dan weet al snel wat meer.

Als ie dan niet start kan je de blokkering uitsluiten.

• willemseles

Zo'n noodstartprocedure moet je overigens elke keer opnieuw uitvoeren wil je de motor kunnen starten, dealer raadplegen is dus noodzakelijk nadien.

(uit het instruktieboekje van m'n 156 :)

Contactsleutel in MAR

Gaspedaal geheel ingedrukt houden (het brandstofinspuitsysteem moet gedurende 8 sec. branden en daarna doven ….laat dan het gaspedaal los)

Dat controlelampje begint te knipperen,nadat het lampje net zo vaak geknipperd heeft als het eerste cijfer op de codekaart…..gaspedaal geheel indrukken.

Houdt het in deze stand totdat het lampje aangaat en na 4 sec. weer dooft …..gaspedaal loslaten.

Het lampje begint te knipperen, nadat het net zoveel keer geknippert heeft als het tweede cijfer enz.

Na de laatste keer (vijfde cijfer) gaspedaal loslaten, moet het lampje 4 sec. snel knipperen. Dan is het op juiste wijze voltooid.

Start de motor vanuit stand MAR naar stand AVV , zonder dat de sleutel eerst nog in stand STOP wordt gedraaid.

Als echter het inspuitcontrolelampje aanblijft , moet u de sleutel in stand STOP terugdraaien en de hele cijferprocedure overdoen.

PS: gaat het tijdens de procedure mis, sleutel in stand STOP en overnieuw beginnen.

• Jerry

ja ik weet hoe dat werkt bedankt maar mijn inspuitsysteem lampje brand helemaal niet op het dashboard dus dan kan ik ook niet noodstart doen iedergeval bedankt

• willemseles

Voor de accu zit een zwart kapje met daaronder o.a. een inspuitrelais en brandstofpomprelais. Rommel daar eens mee.

• Henkie

is het toch niet je antenne?

die ronde ring die de code van de sleutel uitleest.

Henk

• jerry

ik heb een andere ring opgehaald bij de sloop maar dat is het ook niet en de relais van de inspuitsysteem in de moterruimte

dat zyn twee grijze relais kan iemand mij vertellen dat als je de relais eruit trekt en er weer opnieuw indruk hoor je ze klikken alle twee of niet