Slijtage banden

  • johnny jtd

    17 inch. 20.000 km 7 mm profiel nog …..

    Uniroyal Rainsport

  • klaas

    manno schreef:

    >

    > hallo ,

    > zoveel onzin heb ik nog niet gehoord 17" banden gaan niet

    > lang mee.

    > uitlijnen en anders niets

    >

    > mvg

    > Manno

    Hallo

    Een en ander is wel afhankelijk van rijstijl en sporing natuurlijk, maar bij sportief gebruik gaan de goedkopere bandjes niet erg lang mee.

    Klaas.

  • Vlakedaki

    Goodyear zeker?

  • Guido

    Behalve rijstijl, uitlijning, balancering en bandenspanning is ook het bandenmerk van groot belang. Zo slijt Pirelli in de regel sneller dan Michelin, en deze laatste weer sneller dan Continental.

    Laat dit ook meewegen in je bandenkeuze, wil je niet opnieuw snel aan nieuwe banden toemoeten.

  • Vlakedaki

    Mijn Selespeed uit 2000 werd af-fabriek geleverd met Goodyears.

    Nog geen 30.000 km later kon ik nieuwe kopen (Michelin).

  • Artc155

    Levensduur van de band is:

    Afhankelijk van de samenstelling van het rubber, zacht gaat minder lang mee.

    Uitlijning van de auto.

    Camber van de wielen.

    En vooral de rijstijl…………………….ik doe helaas maar 6000/8000 km met mijn voorbanden, achterbanden zijn nu nog als nieuw.

    Ongeacht welk merk.

    Moet wel eerlijk zeggen dat er circuitkilometers bijzitten en ik geen rustige rijstijl heb.

    Groet,

  • cjh

    hallo.

    persoonlijk ben ik fan van continental, ik vind dat deze banden erg fijn weg gedrag hebben en ruim voldoende grip.

    Verder is het van belang dat als je deze slijtage symptonen hebt je auto goed uit laat lijnen. Dus niet bij de kwikfit! Laat de auto vierkant uitlijnen zo dat Camber caster e.d ook gesteld worden en niet alleen de sporing! welke overigens vaak wel de veroorzaker is van slijtage aan een zijde van de band.

    Als je dus 30 euro af moet rekenen en binnen een half uur weer buiten staat is enkel de sporing van de auto gesteld, wat niet altijd de oplossing is.

    vr gr een auto monteur met uitlijn apparatuur.

  • Artc29

    euhh,

    Camber/caster is niet bij elke Alfa af te stellen…

    bij de 155 kan dat dus niet!!!!

    Dit is wel op te lossen met speciale camberbouten maar deze zijn niet standaard.

  • Alfagek

    Ik vind 20.000 km met een verlaagde auto en 17“ banden nog veel!! Ik deed met mijn 164 TS, 35 mm verlaagd, 17” 225/45 Goodyear Eagle F1 nog geen 18.000 km met de voorbanden. Achterbanden gingen +/- 30.000 km mee. Toch koos ik wel weer elke keer voor de Goodyear's, omdat ze gewoon de beste grip hadden bij droog , maar zeker ook bij nat!! Ik moet er dan wel bij vertellen dat ik regelmatig de grens van het toelaatbare opzocht met deze 164 op het circuit….

    Groetjes,

    Alfagek

    Bas