Hallo beste alfisten,
Ik heb een GTV 2.0 16V uit '96 en heb nu voor het eerst een probleem waar ik niet uit kom. Een paar maanden geleden brandde het code lampje gewoon nog, na 2 seconden uit en auto start. Op een gegeven moment bleef het codelampje langer branden en na een aantal keren de sleutel omdraaien ging het lampje uit en startte de auto. Inmiddels brand het codelampje helemaal niet meer en start ie niet. Hij wil wel maar de startonderbreker zit ertussen.
Na wat heen en weer bellen is me een aantal dingen geadviseerd:
- check de aansluitingen van het gele code kastje onder het dashboard (volgens mij de startonderbreker) alles zat goed. Zelfs nog een met een nieuw kastje getest maar zonder succes.
- Polen eraf halen en de boel resetten. (ook geen succes)
- Zenderantenne rond het slot vervangen. (ook geen succes)
Ik heb 2 sleutels bij de auto die allebei hebben gewerkt, ik heb alleen geen masterkey meer en ook niet het code kaartje. Volgens mij kan je dan de sleutel niet meer opnieuw inlezen of zoiets????
Inmiddels weet ik het nu ook niet meer, zijn er misschien nog echte alfa kenners die dit probleem ook hebben meegemaakt en weten hoe je dit op kan lossen. Van mijn part mag de hele startonderbreker gepasseerd worden, want ik weet vrijwel 99% zeker dat dat het probleem veroorzaakt.
Alvast bedankt voor de reacties!