toch gedaan 147

• cjh

hallo allemaal,

na jaren enorm tegen italiaanse troep geweest te zijn heb ik vandaag een ar 147 1,6 gekocht! uitvoering weet ik niet het is een donker paarse 5 deurs met cruise control en boord computer en fabriek af radio ga zo maar door.

waar moet ik op letten bij deze auto, wat gaat er makkelijk kapot. en wat rijd men gemiddeld 1 op?

het is een inruiler bij ons op de zaak en er staat 110k op tand riem is bij 100k vervangen zijn er nog meer dingen die ik goed moet checken zeg maar

moet zeggen dat ik al een poos verliefd ben en dan nu gevallen

• Marley164

cjh schreef:

>

> hallo allemaal,

>

> na jaren enorm tegen italiaanse troep geweest te zijn heb ik

Dat noem ik nou met recht een SLECHTE BINNENKOMER!!!!!

Saluti , Marley164

• Artc29

Goedendag, dat is niet handig………..

Weet je zeker dat je wel Alfa wil rijden?

Zou wel eens op een teleurstelling kunnen uitdraaien, je klinkt niet echt als een iemand die ons merk een warm hart toedraagt.

• Alfa33QO=SaVaLi VIP'd Polo

Ach, wel eerlijk, hahahahahaha :D

• cjh

ben enkel iemand die bekeerd is en zelf in een garage werkt dus alles zelf kan.

en dat scheeld geld.

alles kan kapot ja en dat kan tegen vallen, de looks van de auto niet

gr collin

• johnny jtd

heb je ook goed gekeken of er niet ergens roest aanwezig is…….

• Henry

Gefeliciteerd, goede keus!

Verbruik is natuurlijk afhankelijk van de rijstijl, maar 1 op 13 bij normaal gebruik moet haalbaar zijn (ik rij zelf een 156 1.6). Er zijn trouwens 2 types 1.6 in de 147: De normale met 105pk en de Veloce met 120pk. Deze laatste heeft de onderhoudsgevoelige nokkenasversteller en vaak wordt deze ook vervangen tegelijk met de distr. riem, indien nodig. Bij de 100k moeten de (dure) bougies vervangen worden (even controleren of dit gebeurd is) en bij 120k de distr. riem (erg belangrijk, elke 60k!), maar dat is blijkbaar al gebeurd. Verder geen bijzonderheden m.b.t. het onderhoud, alleen dat goed onderhoud belangrijk is (niet op bezuinigen), maar dat geldt voor alle auto's.

Veel plezierige Alfa kilometers toegewenst!

Henry.

• cjh

hoi henry,

ik heb de garage even gebeld en bij 100.000 is de tandriem en de nokken as versteller vervangen. wildat nu zeggen dat de motor 120 pk is?

dus tand riem elke 60.000 en bougies bij 100.000

gr collin

• Henry

Yep, dan heb je een Veloce met 120pk. Nogmaals veel plezier!

Henry

• marco

Ach op zich slim dat hij voor een Alfa is gezwicht, ik vraag me alleen af waar hij hiervoor dan in reed, dat moet dan ooit in zijn ogen een betere auto dan een Alfa zijn geweest.

Ik wens je absloluut heel veel rijplezier in je eerste echte auto, vergeet die vooroordelen nu maar eens een keer.