motormanagement probleem alfa156 2.0 JTS

  • ash

    Ik heb dit probleem ook gehad en na vele naspeuringen en gezoek bleek de voorste 2 kats kapot te zijn.Ik raad je aan nieuwe te kopen(wel erg geprijsd) en geen 2e hands want die zijn niet voor niets 2 ehands.

  • ash

    Vernieuw de voorste kats en het probleem is opgelost.Ik kan het met zekerheid zeggen,want ik had van tevoren al vanallles geprobeerd.

  • Frank

    Hallo,

    Ik rij een 156 jts uit 2002,sinds kort heb ik regelmatig dat het lampje van het motormanagement systeem aangaat.

    Bij uitlezing van de computer zegt deze misfire sparkplug 1,nu hebben ze al de bougies vervangen alle 4 bobines en het probleem blijft doorgaan.

    Er wordt gedacht aan de injectoren?

    Iemand een idee??????

  • E. M.

    Kijk eens naar een van de rode relais of zekeringen in het kastje voor de accu. Haal ze er eens allemaal stuk voor stuk uit. Kans is groot dat er een rotte bij zit. Kosten bijna niets, maar kunnen tot een hoop vervelende storingssignalen leiden, hetgeen uiteindelijk geen storing is.

  • Theo

    hoe kun je zien of het een rotte relais is?

    heb namelijk ook een motorstoring..

  • Arian

    De oplossing is heel simpel, je gasklephuis vervangen of goed reinigen. JTS is een soort Opel blok. Opels hebben hier ook last van gehad.