Loopt slecht stationair

  • Paul

    Hallo,

    Ik heb een GTV 2.0.TS uit 1996,met 183000 km.,sins kort heb ik het volgende probleem.

    Als de auto warm en ik moet remmen of stoppen dan gaat de toerenteller naar 0 en slaat de auto bijna af ,Had het gisteren onder het rijden knal door de uitlaat auto slaat af ,kan hem daarna gewoon starten zonder problemen.heb vandaag de bougies laten vervangen maar volgens mij is het probleem niet verholpen.

    2 weken geleden is hij nagekeken (brandstofleidingen en gashuis is schoongemaakt)

    Hij rookt ook aardig terwijl de auto warm is,eerst had ik dit niet.

    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn.

    Bedankt alvast.

    MvG Paul

  • willemseles

    Waarschijnlijk de stappenmotor.

    Gebruik de zoekfunctie maar of google.

  • Paul

    Dat is het niet er zit sins 1 Maand en nieuwe in.

    Gister ochtend liep hij aardig s middags wilde hij niet starten.omdat ik 40 km van mijn werk woon heb

    Ik de anwb gebeld hij kon het niet vinden en heb de auto laten wegslepen.

    Staat vandaag bij de dealer ,De auto laten uitlezen ze kunnen geen storing vinden.

    De auto starte gewoon en ze hebben ermee gereden ze konden niets vinden.

    Ze hebben hem 3kwartier laten draaien omdat ik bij warme motor er meer last van heb en dat heefd ook niets opgeleverd.

    Morgen gaan ze kijken of hij weer normaal start zowel bij koude of warme motor.

    Ik heb dit nooit eerder meegemaakt met auto s ,heb bijna heel wat auto s van verschilende merken versleten .

    Dit is mijn eerste en laatste alfa ik ben ervan genezen.

    MvG Paul

  • Quadrifoglio

    Beste Paul,

    je wilt dat alfa fanaten je helpen en dan kom je met zo'n “domme” opmerking ?

    Elke auto heeft zo z'n eigenaardigheden en er kan altijd wat gebeuren. Inderdaad een GTV kost wat meer maar ja je krijgt er dan ook heel veel rij-plezier voor terug!

    Ook je KM-stand en bouwjaar van je gtv zijn natuurlijk niet echt laag te noemen waardoor er natuurlijk wel eens iets kapot kan gaan.

    Groeten van een ex-GTV rijder en nu Spider 916 rijder die elke dag opnieuw geniet!

  • Berlina

    Zonde dat je de bougies hebt laten vervangen want jouw probleemomschrijving lijkt mij niet in die richting te zittten. Of een vervroegde 200.000km beurt?

    Heb vergelijkbaar probleem met cinquecento gehad. Bleek de absoluutcensor te zijn.

    Slecht starten bij m'n 166 2.0 TS (zelfde motor als jij) was de BDP censor.

    In beide gevallen werd er wel een storing weergegeven (oranje injectie lampje) maar die ben je na een paar keer starten weer kwijt.

    Heb je wellicht niet een keer slechte benzine gehad? Zou je kunnen navragen waar je tankt. Geen uitzondering dat dit gebeurt en een tankstation zal er geen reclame van maken. Er zou bv water in de voorraadtank gelopen kunnen zijn of een mix van brandstoffen.

  • Roy

    laat eens controleren of toevallig niet de EGR klep open blijft staan of happert, anders gewoon dichtmaken.

  • monton

    Experience the power of  Codex Executor the ultimate tool for executing scripts on Roblox. With Codex, you can unleash multiple scripts effortlessly, all at absolutely no cost. Download and Install Codex now and dive into a world of possibilities.

    Post was bewerkt op 5 mei 2024 11:54 door monton