Achteruit rijden?!

  • Johanna

    Hallo,

    Ik heb nu al een paar dagen last van dat ik mijn auto met moeite in z'n achteruit krijg. Het is een 156 uit 2000. Is dit misschien een bekend probleem? Waar zou het aan kunnen liggen? En wat zou deze ‘grap’ kunnen kosten?

    Alvast bedankt

    Johanna

  • kien

    Als het echt heel moeilijk gaat moet het nagekeken worden.

    Maar……..eerlijk gezegd heb ik nog nooit in een Alfa gereden (en dat zijn er heel wat geweest) die makkelijk in de achteruit ging.

    Meestal laat ik in de vrij het koppelingspedaal even omhoog komen, of zet even de eerste versnelling in om daarna in de achteruit te schakelen.

    Komt vele alfisten niet onbekend voor denk ik, vooral de iets oudere alfa's hebben hier last van……..

  • willemseles

    Ja ,zoals Kien deed ik het ook altijd ; 2 keer de koppeling intrappen en dan via z'n 1 naar de achteruit.

    Aan de bak zelf zou ik niets laten doen (van de 156's zijn prima), maar het schakelmechanisme zou je kunnen laten stellen.

    Nieuwe versnellingsbakolie (elke 80 dkm) kan zeker geen kwaad, vooral omdat bakken wel eens zweten/lekken en er dus te weinig olie in zit.

    En natuurlijk de hydraulische rem/koppelingsvloeistof laten vervangen (elke 2 jaar) en ontluchten.

    Al met al hoeft het niet zoveel te gaan kosten.

  • henkie

    het kan idd je achteruit vergrendeling zijn…

  • Celine

    As die koppelaar nie heeltemal ontkoppel wanneer jy die koppelaarpedaal druk nie, kan dit dit moeilik maak om in trurat oor te skakel. Dit kan wees as gevolg van ‘n verslete koppelaarskyf, ’n foutiewe koppelaarmeester- of slaafsilinder, mapquest driving directions of lug in die hidrouliese koppelaarstelsel.

  • davis

    Hallo Johanna,

    Als je problemen ondervindt bij het in de achteruit zetten van je Alfa Romeo 156, kan dit een aantal oorzaken hebben. Een bekend probleem bij oudere Amanda The Adventurer auto's is slijtage aan de koppeling, wat het schakelen moeilijker kan maken. Het kan ook te maken hebben met problemen in het schakelmechanisme, zoals versleten of vastzittende schakelkabels.

    Ik hoop dat dit helpt en dat je snel een oplossing vindt voor het schakelprobleem. Succes!

  • Noah

    Ik weet niet zeker of het een bekend probleem is of niet. Kunt u meer details geven over het probleem dat u ondervindt bij het maken immaculate grid van een back-up?

  • Victor

    Really appreciate this wonderful post that you have provided for us.Great site and a great topic as well i really get amazed to read this. Its really good. =10pttunnel rush

  • Jeffree

    Vervuilde of te weinig transmissievloeistof. De transmissievloeistof zorgt ervoor dat de tandwielen in de versnellingsbak soepel kunnen draaien. Als de vloeistof cookie clicker vervuild is of te weinig is, kan dit ervoor zorgen dat de tandwielen moeilijk in elkaar grijpen.

  • Eleanore

    The driving directions service is an online mapping application that provides users with the ability to travel the world with ease. This navigation service has the potential to revolutionize the way you travel by directing you from point A to point B in a manner that is both precise and effortless. In a world filled with a plethora of opportunities, driving-directions.io acts as a reliable companion for you to have as you move around and discover new places. The navigation capabilities, which include turn-by-turn directions, real-time traffic updates, multi-stop planning, and other features, can help you navigate the maze of roads in a short amount of time!