Olie verbruik

  • Marc

    Ik heb onlangs een 2e hands alfa 147 2.0 benzine gekocht. 45000 km op de teller van begin 2004.

    Ik ben in zoverre tevreden alleen merk ik op dat het olieverbruik naar mijn weten erg hoog is nl. 1 liter op 3000km!! Ik schrok me een hoedje aangezien mijn vorige auto's (geen alfa's) NOOIT olie verbruikten….

    Moet ik me zorgen maken?

  • willemseles

    Nee , zolang je 's morgens geen olievlekken (lekkage) op jouw parkeerplaats ziet, hoef je je geen zorgen te maken. Dit wordt niet veel erger meer.

    In de div. instructieboekjes staat duidelijk, dat de Alfadealer pas revisie aanraadt als het olieverbruik de 1 op 1000 nadert.

    Als je veel korte stukjes rijdt ,kan het verbruik ook hoger uitvallen dan op een lange vakantierit.

    Zoals je vast weet, de olie peilen als de wagen horizontaal staat en minimaal 15 minuten stilstaat. Verschil tussen min/max op peilstok is 1 liter.

  • klaas

    Is dat een JTS? Die staan wel bekend om een hoog olieverbruik. 1 op 3000 is wel behoorlijk maar niet te veel.

    Klaas.

  • Pronto

    Bij veel alfa's die ik heb gehad vond ik vooral de 6 cilinders dat die wel wat olie lusten,bij al deze auto's ben ik 10w60 van Castrol gaan gebruiken en in alle gevallen ging het gebruik flink naar beneden.

  • Elijah

    Kyk vir lekkasies: Inspekteer die enjinkamer en die area onder die motor vir mapquest directions enige sigbare olielekkasies.

  • katy

    Review Alfa Romeo 147. Heb deze Alfa 147 in sept'17 gekocht bij een handelaar.  mapquest directions

  • revieev

    Ik wil graag mijn recente ervaring delen met mijn tweedehands Alfa 147 2.0 benzine, bouwjaar 2004, met slechts 45.000 kilometer op de teller.

    Al met al ben ik tevreden met mijn aankoop, maar ik maak me enigszins free zorgen over het olieverbruik. Het lijkt erop dat de auto 1 liter olie verbruikt op elke 3000 kilometer. Dit verbaasde me, aangezien mijn eerdere auto's (die geen Alfa's waren) NOOIT olie verbruikten…

  • Victor

    Believe me, you are amazing because you use only a few words to inspire others and that is an incredible talent. =10ptBitlife

  • Jeffree

    Een olieverbruik van 1 liter op 3000 kilometer kan als hoog worden beschouwd, vooral als je gewend bent aan auto's die helemaal geen olie verbruiken. Een aantal factoren kan bijdragen aan dit olieverbruik bij oudere auto's, zoals slijtage aan de motoronderdelen, de staat van de afdichtingen en zelfs het type olie dat wordt gebruikt backpack battles

  • monton

    The sole means of smoothly utilizing XCIPTV player is by subscribing to an IPTV service, facilitating connection to the platform.