nogmaals ploffen uitlaat

  • rj de vries

    spider qv 1987 2,0 dubb.solex carb.

    mtr geeft ook ploffend geluid bijv.2000 tpm en dan een beetje gasloslaten.

    al klinkt het mooi,hij ploft toch wel erg veel.

    suggesties ??????????????????

  • Marley

    Mijn oude Alfetta 2.0 QO uit 1982 heb ik destijds ook de carbs af laten stellen , maar nog hield ik bij bepaalde momenten zo'n heerlijk PLOF uit de uitlaat.

    Ik kon er alleen maar van genieten , dit was ook de enige auto die ik heb gehad zonder radio erin… :D

    Saluti , Marley164

  • Ferry 166

    Inderdaad het meest wordt er geknald met op- en terugschakelen ( als je even van het gas gaat ) en bij gas loslaten en remmen op de motor. Kan me de talloze keren nog goed herinneren dat ik volgas de tunnel inging en halverwege gas los, terug naar z'n 4 ( knallerdeknallerdeknal ) en even later weer doortrekken naar zijn 5. Heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.

    Ik heb nu een Peug 504 cabrio ( kunnen de kiddo's achterin ) maar die is wel zo braaf qua rijden…….. maar gelukkig ook wel erg mooi ( ook gebouwd bij Pinin vandaar dat het kon…. ).

    Kortm geniet ervan

  • Ferry 166

    Amen Willem!

  • Spully

    Er vanuit gaand dat de carburateurs toch niet goed staan afgesteld ( te rijk),

    controleer de synchronisatie door de gasbedieningsstang los te koppelen van de carbs en de stationairschroef geheel terug te draaien.

    Door met één hand de veerspanning tussen de twee beugels weg te duwen en met een schroevendraaier de stelschroef wat heen en weer te draaien, voel je vanzelf wanneer de twee gaskleppen tegelijk sluiten. Niet zo zuiver als een kwikkolom maar het werkt wel.

    Ben je overtuigt dat de synchronisatie goed is, afblijven!

    Probeer daarna eens alle luchtschroeven een kwart dicht te draaien en ga proefrrijden. Daarna nogeens een kwart dicht en testen. Mocht de auto tijdens wegrijden en/of accelereren inhouden/stotteren ben je te ver gegaan. Onthoud wel de stand zoals ze stonden.

    En staat de ontsteking wel op tijd?

    Maar een echte Alfa blijft bij een afremmende motor lekker ploffen! :-)

    Succes!

  • rj de vries

    MET DE LUCHTSCHROEVEN BEDOEL JE DE MENGSEL REGEL SCHROEVEN?

    GR RENS

  • Spully

    Ja, per cilinder één.

  • Willaom

    The RTS TV APK is an entertainment application that provides live streaming of TV channels, allowing viewers to enjoy their favorite shows on mobile devices.