een alfa 147 4 cm verlagen met 18 inch, gaat dit ?

  • Michael

    Hallo mensen,

    Ik ben sinds kort in het bezit van een Alfa Romeo 147 selespeed, Super auto, alleen vind ik dat hij wat hoog op zijn poten staat.

    Nu heb ik besloten dat er 18 inch velgen onder gaan komen, maar is dit mogelijk in combinatie met 4 cm verlaging?

    Zonder verlaging denk ik dat het helemaal een tereinwagen wordt.

    Ik heb al wat rond zitten kijken op internet voor veren, Novitec veren is dat wat?

    Groeten,

    Michael

  • marc

    Hou er wel rekening mee dat met verlaging je ook je richtingaanwijzers aan de voorzijde hoger moet zetten. Dit ivm de wettelijk hoogte.

  • Selespeed.info

    4 cm met 17“ gaat nog. Maar of 18” in combinatie met 4cm verlaging past weet ik niet.

    Formeel gezien moeten inderdaad de knipperlichten omhoog (tenzij je een Nuova 147 hebt), maar volgens is er nog niemand in Nederland die dat gedaan heeft. In Duitsland gebeurt het wel vaak, omdat je anders niet aan de TÃœV voldoet.

  • Henry

    18“ gaat altijd, mits je ervoor zorgt dat de totale diameter van de band niet groter wordt dan de standaardband. Dit betekent gewoon een nog plattere band. Het probleem is echter de breedte; meestal wil je naast grote velgen en ”platte“ banden ook lekker breed rubber. In combinatie met verlagen (of zelfs zonder verlagen bij het sturen) kan de zaak dan aanlopen. Ik zou voor de breedte dezelfde breedte aanhouden die Alfa opgeeft voor de 16 of 17” optie (215?).

    18" en verlaagd staat idd super!

  • willemseles

    Ja ,maar rijdt het ook super zonder ergernis ?

  • Henry

    4 cm verlagen (incl. andere, stuggere dempers?) en errug platte bandjes, dan hou je idd weinig comfort over (om maar niet te spreken over drempels). Maar ja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden…….

  • Lon

    hmmm met TE platte banden kom je in de problemen in de bochten.. de wangen kunnen dit dan niet voldoende opvangen waardoor je ophanging meer op z'n donder zal krijgen..

    hoelang je met 18" en super platte banden lekker kunt sturen vraag ik me dan ook af.. je lagers en rubbers slijten enorm snel met die setup…

  • Michael

    Mensen,

    Bedankt voor de reactie's, ik was al begonnen met het bestellen van novitec veren op Alfisti.net. Maar jongens… wat is dat een geouwehoer zeg. denk dat ik ze maar gewoon ergens in nederland ga bestellen. Misschien wel bij ar-parts, maar ik weet niet hoe die veren van hun zijn. Ik ga wel even zoeken op dit forum of er iets over staat. die andere velgen koop ik wel na de winter, is wel verstandig denk ik zo.

    Groetjes,

    Michael

  • Kara

    Lowering the vehicle too low will reduce the distance between the bottom of the vehicle and the road surface, making it easier for the vehicle to collide with obstacles, roughness, or even highways. This can cause an accident and endanger people and surrounding vehicles. The Password Game

  • nam

    Strap yourself in and get ready to experience the thrill of the race as you navigate through stunning tracks, compete against skilled opponents, and push your driving skills to the limit. car games