Bandenspanning thuiskomertje

  • Lusso

    Nu mijn Bella niet meer afslaat (twee dagen op en neer naar het werk geweest en steeds met koude motor, zoals toen het gebeurde, wellicht mijn eigen fout?) ga ik komende zaterdag lekker weg.

    Vraag is alleen welke bandenspanning ik moet hebben voor het thuiskomertje? Ik neem verder aan dat 2 mensen plus bagage voor een week met normale spanning dwars door Duitsland kunnen?

  • willemseles

    Zal het straks even in het boekje nakijken, maar als het goed is staat het op de velg zelf. Ik weet haast wel zeker dat het 4 (!) bar is. Andere 4 banden gewoon op 2.5 bar zetten (met volle bak , warmte, veel snelweg-kilometers).

    Tip: laat ze alle 5 afvullen met stikstof a E 1,- per band (bv. bij Euromasters).

    Stikstof heeft dikkere moleculen een “lekken” deze minder bij warme zon op de band etc. Juiste en blijvende bandenspanning gegarandeerd.

    Heb het ook laten doen deze vakantie naar Italië (vorig jaar zelfde route/selespeed), wat een verschil met vorig jaar.

  • Lusso

    Stikstof is inderdaad een goede tip! Wel lastig als je naar 2.5 bar moet en dan weer terug naar 2.2/2.0. Stond toch in het boekje overigens, alleen niet bij de bandenspanning maar bij reservewiel, band moet 4.2 bar hebben (goed om na te kijken). Bedankt voor de info!

  • Doix

    Thuiskomertje moet op 4.0 / 4.2 bar (sommige machines kunnen niet verder dan 4.0 bar).

    Grtz en prettige vakantie!

    Aad

  • Elijah

    Om die voertuig te oorlaai sonder om die banddruk aan te pas, kan hantering, bandslytasie en wordle brandstofdoeltreffendheid beïnvloed.

  • Timothy

    Wat betreft de bandenspanning voor je reguliere banden met twee personen en bagage voor een week, zou de normale aanbevolen bandenspanning voor je auto meestal goed retro bowl moeten zijn, tenzij je auto specifieke aanpassingen vereist voor extra belasting. Het is altijd verstandig om te controleren of de banden de aanbevolen druk hebben voordat je op weg gaat, vooral voor lange ritten.

  • Sabina

    Maintaining the tire pressure recommended by the car manufacturer is essential for a safe journey. Ensure your tires are properly inflated for the return trip. Normal tension should be suitable for two people and luggage on a week-long journey across Germany. Safe travels!

  • Sabina

    Ensure your tire pressure matches the manufacturer's recommendations for a smooth and safe journey. With proper inflation, two people and luggage can comfortably traverse Germany for a week. Stay solar on your travels!

  • Brian

    Het mooie is dat u geen problemen meer heeft met uw auto. Dit zou een positief teken van het universum kunnen zijn. U kunt proberen meer te leren over angel numbers om te zien of er een boodschap achter uw ervaringen zit. Ik wens je een fijne en veilige reis!

  • monton

    Distinguishable from other contenders in the market, users have the ability to create and seamlessly integrate their own sources  soundbound APK.