chippen 146 td

  • bert

    hallo, ik heb een vraag over het chippen van mijn alfa 146 td. Ik hoorde laatst dat mijn auto gechipt kon worden. Het enige wat ik ervan weet is dat het een klein doosje is wat aangesloten wordt met een stekkertje aan de motor en dat ie dan extra pk's krijgt. (ik ben hier volledig een leek in)

    Wie kan met vertellen wat dit nu precies inhoud, of het slecht is voor de motor en of het duur is. Ik weet ook niet of het wel legaal is. Ik heb een 1,9 td van 1998, is deze auto daar wel geschikt voor?

    alvast bedankt voor de uitleg

    grt bert

  • potenza

    Volgens mij kan dit alleen met een JTD.

    Bij een Td is het wat lastiger(dacht ik)

  • Gert

    Er passen geen kaastjes op een TD. Alles is mechanisch aan deze motor.

    Je kan slechts wat meer pk's krijgen door wa met de turbo te freubelen en een andere uitlaat voor een betere afvoer van de gassen.

    Ik heb deze vraag ook al eens gesteld toen ik een 155 td had. Iemand bij de artc155 heeft wel het een en ander gedaan met zijn td. Ik geloof dat je er iets mee bereikt van 95 naar rond de 100 pk. Hij schijnt wel beter op te pakken bij lagere toeren na dee ingrepen. Maar de prijs zal het resultaat niet rechtvaardigen.

    Groet,

    Gert

  • bert

    ik zag net op internet ook een powerbox staan, heeft iemand hier ervaringen mee?

  • potenza

    Eigenwijs.

  • bert

    ? verklaar je nader

  • J Edelbloedt

    Td is niet simpel met een software upgrade (chippen) te tunen.

    Een JTD wel