Beslagen ruiten in Alfa 146 ook met Airco

  • Iw@n

    Beste mensen,

    Ik heb vrij snel last van beslagen ruiten in mijn Alfa 146 1.8 TS met Airco, uiteraard heb ik in dit seizoen ook altijd mijn Airco aan.

    Wat is jullie ervaring met beslagen ruiten in een 146 met Airco? Zijn bij jullie de ruiten wel in ‘no time’ schoon? Vanochtend duurde het toch een behoorlijke tijd met de blower op ‘MAX’ voordat de ruiten schoon waren. Ook tijdens lange ritten met passagiers heb ik vaak dat de zijruiten beslaan.

    Er is nog nooit iets aan de Airco installatie gebeurt, en heb het idee dat in de zomer de Airco ook wat moeite heeft om het binnen echt koel te houden (maar heb het zelf wel vrij snel heet, heb het het liefst echt koud in de auto ;-)

    Misschien een idee om van de zomer de Airco te laten controleren / bijvullen? Heb eind vorig jaar m'n LPi installatie door Nieuwenhuijsen in Rijswijk laten repareren, dus wil de auto daar dan ook langs brengen voor de Airo.

    Iemand een idee wat het bijvullen / controleren van de Airco in een nieuw model 146 ongeveer kost?

    Mvgr, Iwan

  • Roegbainder

    Ga je interieurfilter /pollenfilter maar es vervangen, zou je ieder jaar moeten doen.

  • bert

    hallo iwan, ik heb twee jaar geleden de airco van mijn 146 laten bijvullen, auto was toen 5 jaar oud en ik merkte dat ie in de zomer niet goed meer koelde. Bijvullen airco + vervangen van filters koste ongeveer 200 euro.

    grt bert

  • roosje

    helaas voor jou, maar de airco doet het echt niet met deze temperaturen……………..

    onder de 5 graden schakeld de airco zichzelf automatisch uit, om bevriezing van het hele spul te voorkomen.

    henk

  • vincent spider

    Hier is toch wel eens eerder over gesproken

    groeten van vincent

  • bekkie

    Beste Iw@an, ik heb deze weken zelf ook al problemen met beslagen ruiten in onze 146 1.6TS. Het klopt inderdaad dat de airco onder 5 graden zichzelf veiligheidshalve blokkeert, maar ook bij temperaturen bóven 5 graden schakelde de airco dit najaar niet meer voelbaar (schok, voelbaar minder vermogen) in. Dit is waarschijnlijk te wijten aan een te laag niveau van de koelingsvloeistof óf een verstopt filter. Twee keer per jaar controle van de airco is dan ook aan te bevelen.

    Trouwens, de ervaring leert dat een gemiddelde airco na 3 jaar nog maar op 75% van z'n capaciteit zit en na 5 jaar op 50%. Dus vreemd is het niet dat de airco minder werkt.

  • Iw@n

    OK Thanx,

    Dit voorjaar laat ik m'n Airco ook maar eens controleren en bijvullen, is ook al weer vijf jaar oud.

    Dank voor alle antwoorden!

    Mvgr, Iwan

  • Willem

    Check ook ‘s of de raamrubbers niet ergens lek zijn , vocht in portieren wil ook wel ’s voor overmatige condens zorgen