Avon-banden

  • dirk

    Hallo,

    Vandaag een setje Avon-winterbanden laten plaatsen.(115 euro per stuk , 205/55/16) Er was bijna nergens meer wat te krijgen , behalve deze dus. Had er nog nooit van gehoord valt mij alleen op dat ze vrij rumoerig zijn.

    Iemand ooit van dit merk gehoord of iemand die mij kan zeggen waar ik wat over deze banden kan vinden?(test) Behalve natuurlijk op hun website want die heb ik nog wel gevonden.

    Dirk

  • Kymo

    Avon is redelijk benkend in de race wereld.

    - Jos verstappen reed ooit met de Minardi op Avon banden een aantal test ronden;

    - De A1 GP…rijdt op Cooper banden een dochter van Avon.

    Al met al doet het merk dus meer als je denkt!

  • berlina

    Winterbanden zijn altijd rumoeriger dan zomerbanden door het veel grovere loopvlak.

    En inderdaad heb je nu zeker betere banden dan de beste zomerband bij het weer als vandaag.

  • 3316v 40mm weber

    rij nu op mijn 2e setje avon, ik vind het wel redelijke banden alle vlug op..

  • Gert

    Stonden Rolls'es vroeger niet op Avon banden?

    Groet,

    Gert

  • berlina

    Ja, en menig vliegtuig

  • Eduardo.

    * allereerst is Avon zeker een bekend bandenmerk,van oudsher.

    * Ik heb jaren met zomer avons gereden,en tevreden!.

    * Met winterbanden van Avon heb ik geen ervaring,maar als iemand bijna net zo

    geruisloos wil rijden met winterbanden,als zomerbanden, denk dan eens aan een

    setje, Conti,s TS 810 wintercontact. Redelijk slijtvast,geruisarm,en bijna perfect

    op nat wegdek, maar in de sneeuw Toppie!!! Veel succes met uw keuze.

  • dirk

    Dank voor jullie bijdrage. Bij Tyretest.com komen ze er zelfs heel goed vanaf.

    Heb ze afgelopen vrijdag even kunnen testen en ik ben zeer tevreden.